مشارکت ژاپن در توسعه ظرفیت های پتروشیمی تایلند

مشارکت ژاپن در توسعه ظرفیت های پتروشیمی تایلند
(دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۴۸

ژاپن در پی امضای یک تفاهم نامه ای قصد دارد به منظور ساخت و بهره برداری از یک مرکز تولید ترموپلاستیک ها در کشور تایلند فعالیت کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت های صنایع شیمیایی Kuraray و سومیتمو (Sumitomo) ژاپن به تازگی از عقد تفاهم نامه همکاری با شرکت پی تی تی گلوبال کمیکال (PTT Global Chemical ) تایلند برای ساخت یک مرکز تاسیسات تولید ترموپلاستیک جدید در این کشور خبر دادند. پروژه یادشده یک طرح مشترک (JV) میان شرکت های ژاپنی و شرکت پی تی تی گلوبال محسوب می شود.
بر اساس این تفاهم نامه که در تاریخ سه شنبه 23 شهریور ماه در توکیو به امضاء رسید؛ شرکت های ژاپنی متعهد به ارائه خدمات مهندسی طراحی FEED برای ساخت تاسیسات جدید هستند. این مجموعه به تولید محصولاتی نظیر پلی آمیدهای مقاوم در دمای بالا (PA9T) و بلوک های کوپلیمر استایرنی هیدروژنه شده (HSBC) می پردازد.
پروژه جدید قرار است در منطقه صنعتی Hemaraj استان رایونگ تایلند و در مجاورت واحد کراکر الفین موجود در این منطقه به بهره برداری برسد.
رئیس و مدیر اجرایی شرکت پی تی تی گلوبال عنوان کرد: مطالعات امکان سنجی طرح اخیر پیش از عقد این تفاهم نامه به مدت دو سال در جریان بوده است.
وی همچنین افزود: میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این طرح تا سال آینده میلادی اعلام نخواهد شد و انتظار می رود که تاسیسات یادشده تا پایان سال 2020 در مدار تولید قرار گیرد.
ظرفیت تولید محصولات پلی آمید PA9T و بلوک های کوپلیمر HSBC این تاسیسات به ترتیب 13 و 16 هزار تن در سال خواهد بود.
پلی آمید PA9T به دلیل برخورداری از خواص مکانیکی و حرارتی مناسب، می تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از قطعات فلزی مورد استفاده در صنایع خودروسازی باشد. HSBC نیز از علاوه بر خودروسازی در بخش هایی مانند مصالح ساختمانی، تجهزات پزشکی و ورزشی کاربرد دارد.

تعداد بازدید : ۱,۱۷۵