شاهدایی تاکید کرد: لزوم توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش

شاهدایی تاکید کرد: لزوم توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
(چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵) ۱۷:۰۰

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تولید پروپیلن کشورمان در آینده نزدیک افزایش می‌یابد، و لازم است تا واحدهای پایین‌دستی این صنعت نیز توسعه یابند تا بتوانیم نیازهای کشور را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز چهارشنبه(24 شهریور ماه)، در حاشیه آئین افتتاح واحد نیمه‌صنعتی تولید پلی‌پروپیلن در واحد اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهارکرد:  در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی لازم است تا دانش فنی و کاتالیست های مورد نیاز واحدها در کشور تامین شود و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بر همین اساس در سال‌های اخیر توانسته است فرآیندها و تولید کاتالیست را در کشور بومی‌کند.
وی با اشاره به این که واحد نیمه‌صنعتی پلی‌پروپیلن اولین واحد از این دست در کشور است که با فناوری ایرانی راه‌اندازی می‌شود، افزود: این واحد قابلیت تولید 2هزار و چهارصد تن پلی‌پروپیلن در سال را دارد.
معاون وزیر نفت با بیان این که کیفیت کاتالیست های ایرانی مطلوب است گفت: در بررسی‌ها مشخص شد کاتالیست‌های تولید شده در کشور بازدهی بهتری نسبت به نمونه‌های خارجی داشته‌اند.
وی گفت: در تلاشیم تا با قراردادی که میان شرکت پژوهش و فناوری و شرکت خوارزمی منعقد شده است، تولید کاتالیست‌های موردنظر از شکل نیمه‌صنعتی به صنعتی ارتقا یابد تا برای واحدهای بزرگ کشور قابل تامین باشد.
شاهدایی با اشاره به این که بیش از 80درصد از پروپیلن تولیدی در کشور به پلی‌پروپیلن تبدیل می‌شود، گفت: پلی‌پروپیلن یکی از مهم‌ترین تامین‌کنندگان پلیمر در کشور است و از همین رو باید تولید کاتالیست‌ها به منظور دستیابی به انواع گریدهای این محصول در دستور کار باشد.
معاون وزیر نفت، صنعت پتروشیمی را صنعتی تمام‌نشدنی دانست و گفت: با وجود این که اکنون در کشور فرآیند تولید کاتالیست بومی شده است، اما نمی‌توان گفت فناوری های جدید خریداری نشود زیرا صنعت پتروشیمی همواره رو به پیشرفت است و تکنولوژی‌ها هر روز نو می‌شود.


تعداد بازدید : ۱,۷۹۵