طرح کود شیمیایی اوره لردگان در خرداد97 به بهره برداری می رسد

طرح کود شیمیایی اوره لردگان در خرداد97 به بهره برداری می رسد
(یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵) ۲۰:۴۹

مدیرعامل پتروشیمی لردگان درباره آخرین وضعیت عملیات اجرایی این طرح، گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح تا ابتدای شهریور ماه از مرز 50 درصد عبور کرد.

به گزارش نیپنا؛ زارعی فر درباره زمان بهره برداری از این پتروشیمی اظهارداشت: این مجتمع در خرداد 97 به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان اضافه کرد: لایسنس واحد آمونیاک از کازاله و واحد اوره از استامی کربن است.
وی ادامه داد: منابع مالی طرح از فاینانس چین تامین شده است که بر این اساس ١٥ درصد مربوط به آورده سهامداران و ٨٥ درصد نیز از فاینانس چین تامین می شود.

زارعی فر گفت: حجم تولید این پتروشیمی، سالانه یک میلیون و 73 هزار تن پیش بینی شده که قرار است 30 درصد در داخل و 70 درصد نیز به بازارهای جهانی صادر شود.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان افزود: اوره تولیدی این مجتمع می تواند نیاز استانهای چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و اصفهان را تامین کند.

مجتمع شرکت کود شیمیایی لردگان در زمینی به مساحت 100 هکتار در شهرستان لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری منطقه فلارد (در فاصله ٥٥ کیلومتری شهر لردگان و 2.7 کیلومتری روستای سندگان بالا) در حال احداث است.

به دلیل دسترسی مناسب به منابع آبی و منابع گازی (نزدیکی به سه ­خط لوله گاز کشوری) و همچنین دارا بودن زمین مناسب از نظر تسطیح و انجام کارهای زیربنایی، از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.

تعداد بازدید : ۹,۷۴۸