وزیر نفت از چند طرح مهم در صنعت پتروشیمی بازدید کرد:

زنگنه: امسال، استثنایی ترین سال پتروشیمی ها در تاریخ این صنعت

زنگنه: امسال، استثنایی ترین سال پتروشیمی ها در تاریخ این صنعت
(پنج شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵) ۲۱:۳۰

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی صبح امروز پنجشنبه (4شهریورماه) طی بازدیدی از پتروشیمی های نیروگاه دماوند، سبلان، دنا، مخازن سبز عسلویه و فاز سوم پردیس، از روند پیشرفت این پروژه ها ابراز خرسندی کرد.

مرضیه شاهدایی در گفت و گو با خبرنگار نیپنا، درخصوص وضعیت عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه پتروشیمی دماوند،‌ گفت: این پروژه هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار است و امیدوارم تا یک سال آینده شاهد راه اندازی توربین های این پروژه باشیم.

وی همچنین با اشاره به عملیات اجرایی طرح متانول پتروشیمی سبلان تصریح کرد: پتروشیمی سبلان ظرفیت تولید 1میلیون و 650 هزار تن متانول در سال را دارد و یکی از طرح هایی است که ال.سی. آن از طریق سایناشور(خط اعتباری چین) باز شده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد: پروژه پتروشیمی سبلان از پیشرفت خوبی برخوردار، کارهای عمرانی آن انجام شده و کارهایی ساختاری در حال انجام است. بخشی از تجهیزات تامین شده و باقی تجهیزات نیز مقرر است ظرف  شش ماه آینده وارد سایت و نصب آن ها انجام شود.

شاهدایی در ادامه با اشاره به بازدید از پتروشیمی دنا، ‌تصریح کرد: این پتروشیمی زیر مجموعه شرکت انرژی سپهر است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی از  پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی درمورد نتیجه بازدید از سایت مخازن سبز عسلویه، گفت: این سایت نیز پیشرفت خوبی داشت و غیر از دو مخزن ام.ای.جی. که در سرویس است و به پتروشیمی مروارید در این زمینه سرویس می دهد،‌ سه مخزن متانول و دو مخزن ال.پی.جی. هم در دست احداث است.

گفتنی است، وزیر نفت نیز عصر امروز از مجتمع های پردیس،‌بوشهر، کاوه، دماوند، تخت جمشید، انتخاب،‌ کاویان،‌ مروارید، مرجان، مخازن سبز عسلویه،‌سبلان و دنا بازدید کرد وامسال  را استثنایی ترین سال پتروشیمی در تاریخ این صنعت دانست.

تعداد بازدید : ۳,۳۶۹