مهار بخشی از آتش انبار پتروشیمی بندر امام/ ادامه عملیات خنک سازی و پاشیدن شن و ماسه

مهار بخشی از آتش انبار پتروشیمی بندر امام/ ادامه عملیات خنک سازی و پاشیدن شن و ماسه
(شنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۵) ۲۳:۱۷

فرمانده مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر خبر داد: بخشی از آتش انبار لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی بندر امام مهار و هم اکنون تلاش ها برای مهار کامل آتش با پاشیدن شن و ماسه ادامه دارد.

امید شهیدی نیا در گفتگو با خبرنگار اعزامی نیپنا به ماهشهر، گفت: لحظاتی پیش معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به همراه مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام و سایر مدیران صنعت از نزدیک انبار دچار حریق  را بازدید و نکاتی را جهت اطفای سریع آتش ارائه کردند.

وی با تاکید بر اینکه حجم آتش از بعد از ظهر بسیار کاهش یافته است، افزود: ماشین های آتش نشانی از چند جهت در حال مهار زبانه های آتش هستند و خوشبختانه بخشی از آتش تا این لحظه مهار شده است و تلاش های برای اطفای کامل ادامه دارد.

فرمانده مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه عملیات مهار آتش با پاشیدن شن و ماسه از لودرهای مستقر در محل حادثه ادامه دارد، اظهار کرد: در حالیکه عملیات خنک سازی انبار لاستیک مصنوعی در حال انجام است،در تلاش هستیم که بخشی از محصول این انبار توسط لودر ها تخلیه شود.

شهیدی نیا گفت: آتش در ساعت 17:04 دقیقه بعد ازظهر امروز رخ داده است و از همان ثانیه های نخست نیروهای آتش نشانی بندر امام  و نیروهای پشتیبانی از منطقه به محل اعزام و عملیات اطفای حریق شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه از سرایت به واحدهای جانبی جلوگیری شده است، افزود: هم اکنون 12 ماشین آتش نشانی و 6 لودر در محل حادثه مستقر هستند و تلاش داریم تا تعداد بیشتری ماشین آتش نشانی و لودر به محل اعزام شود.

به گزارش نیپنا؛ هم اکنون جلسه کمیته بحران با حضور شاهدایی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سایر مدیران ارشد در محل مجتمع پتروشیمی بندر امام در حال برگزاری است.

 

تعداد بازدید : ۶۴۶