لینده تا یک ماه آینده به کیان می آید

لینده تا یک ماه آینده به کیان می آید
(چهارشنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۲:۰۲

مدیرعامل پتروشیمی کیان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده شرکت لینده فعالیت خود را در طرح پتروشیمی کیان تا یک ماه آینده آغاز خواهد کرد.

محمد صادق فاضلی مدیرعامل پتروشیمی کیان در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: قرارداد با شرکت لینده فصل جدید از همکاری میان شرکت های ایرانی با شرکت های بزرگ بین المللی را رقم زد.

وی افزود: براساس قراردادی که روز سه شنبه به امضا رسید تامین فناوری و طراحی پایه (FEED) واحد الفین پتروشیمی کیان با همکاری شرکت لینده محقق خواهد شد و آمادگی داریم تا همکاری های خود را در دیگر بخش ها نیز گسترش دهیم.

فاضلی با بیان اینکه قرارداد اخیر این شرکت شامل دریافت دانش فنی چهار واحد است که مطابق آن مهندسی اصولی برای هر چهار واحد یکپارچه انجام می شود، ادامه داد: پتروشیمی کیان آمادگی دارد تا قرارداد مهندسی تفصیلی کامل، خرید تجهیزات نصب و راه اندازی را نیز با شرکت لینده امضا کند.

به گزارش نیپنا، شرکت پتروشیمی کیان در سال ١٣٩١ به منظور اجرای طرح الفین ١٢ در زمینی به مساحت حدود ٧٥  هکتار در فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی در عسلویه تاسیس شده است. طرح الفین دوازدهم به صورت یک مجتمع الفین-آروماتیک به همراه واحدهای پایین دستی با ظرفیت تولید  سالانه نزدیک به ٦ میلیون تن محصولات میانی و نهایی تعریف شده است  که در هنگام بهره برداری کامل به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های متمرکز پتروشیمی در کشور و در سطح بین الملل شناخته خواهد شد.

این طرح عظیم شامل احداث واحدهای پیش تفکیک خوراک مایع، آروماتیک، الفین، اتیل بنزن، آلفا الفین، پروپیلن اکساید و بوتادین می باشد که در نتیجه تولید انواع محصولات از خانواده الفین ها، آروماتیک ها، استایرن و دیگر محصولات مورد نیاز صنایع پایین دستی اتیلن را شامل می شود.

 

تعداد بازدید : ۴,۳۵۵