سرمایه گذاری جدید کره جنوبی برای رقابت با شرکتهای آمریکایی

سرمایه گذاری جدید کره جنوبی برای رقابت با شرکتهای آمریکایی
(چهارشنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۲۶

شرکت ال جی قصد دارد، بالغ بر 351 میلیون دلار در زمینه افزایش ظرفیت تولید پلیمرهای الاستومر سرمایه گذاری کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت ال جی کم (LG Chem) کره جنوبی قصد دارد 400 میلیارد وون (معادل 351 میلیون و 700 هزار دلار) برای افزایش ظرفیت تولید الاستومرها (پلیمرهای لاستیک) در این کشور سرمایه گذاری کند. اقدام یادشده با هدف افزایش سهم ال جی کم از بازار تولید این محصولات در مقابل دیگر بازیگران کلیدی این عرصه نظیر شرکت های داوکمیکال (Dow Chemical ) و اکسان موبیل (ExxonMobil) آمریکا صورت می گیرد.

طرح اخیر در راستای برنامه این شرکت برای تمرکز بر تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا، مواد و محصولات شیمیایی ویژه اجرایی می شود. چرا که رقابت در بازار محصولات سنتی پتروشیمی به طور چشمگیری رو به افزایش است.

بیشتر این سرمایه گذاری به ساخت تاسیسات تولید بیشتر در شهر بندری دائسان (Daesan) واقع در استان چونگچئونگنام-دو (Chungcheongnam-do) کره جنوبی اختصاص می یابد. با بهره برداری از خطوط تولید جدید که از ظرفیتی معادل 200 هزار تن در سال برخوردارند؛ ظرفیت کل تولید به 290 هزار تن در سال بالغ می شود. تاسیسات یادشده بزرگترین تولید کننده الاستومر کشور به شمار می رود.

شرکت ال جی کم به تازگی از افزایش 9.3 درصدی حاشیه سود خود در سه ماهه دوم سال 2016 میلادی نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد. کارشناسان دلیل عمده آن را افزایش حاشیه سود فروش محصولات پتروشیمی این شرکت در شرایطی که قیمت های نفت خام در سطح پایینی قرار دارد؛ می دانند.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول کره جنوبی قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره معامله می شود. بزرگترین سهام دار ال‌جی کم، ال‌جی گروپ است.

تعداد بازدید : ۱,۰۶۲