مدیرعامل بوعلی سینا: این حادثه هیچگونه تلفات جانی نداشته / مردم منطقه نگران نباشند دود ناشی از حادثه سمی نیست

مدیرعامل بوعلی سینا: این حادثه هیچگونه تلفات جانی نداشته / مردم منطقه نگران نباشند دود ناشی از حادثه سمی نیست
(پنج شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۵) ۲۲:۳۰

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از ایجاد دو خط برای تخلیه محتویات مخزن ٢٠٠١c این پتروشیمی خبر داد و گفت: تخلیه این مخزن در حال آتش، با ایجاد دو خط ٤ و ١٢ اینچ و با حجم به ترتیب ١٠٠ و ٥٠٠ تن در ساعت در حال انجام است.

محمدرضا صاحب نسق در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا عصر دیروز (چهارشنبه، ١٦ تیرماه) اتفاق افتاد که خوشبختانه تیمهای آتش نشانی و همکاران به موقع توانستند آتش را مهار کنند، به جزئیات بیشتر پرداخت و افزود: بعد از مهار کامل آتش، سقف دو مخزن ٢٠٠١A و ٢٠٠١c دچار حریق شد که با تلاش بدون وقفه مخزن ٢٠٠١A بطور کامل خاموش شده است و حریق مخزن ٢٠٠١c اکنون تحت کنترل قرار دارد.

صاحب نسق گفت: با اقدامهای صورت گرفته آتش مخزن ٢٠٠١c تحت کنترل بوده و  از احتمال گسترش آن جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا تخلیه شهرستان ماهشهر را شایعه خواند و گفت: خوشبختانه این حادثه هیچگونه تلفات جانی نداشته است.

وی به شهروندان این اطمینان را داد که دود ناشی از آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا هیچگونه مسمومیتی ندارد و نگران نباشند.

صاحب نسق در پایان از استاندار، مقامات شهری، کمیته بحران و همچنین تمامی شرکتهای همجوار و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در همکاری با شرکت پتروشیمی بوعلی سینا برای مهار و کنترل آتش سوزی قدردانی کرد.

آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا از دیروز (چهارشنبه، ١٧ تیرماه) آغاز شده است. آتش سوزی در برج ٨٠٠١ که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی است، بامداد امروز (پنجشنبه، ١٧ تیرماه) تقریبا بطور کامل مهار شده است. آتش در مخزن این پتروشیمی که صبح امروز (پنجشنبه، ١٧ خردادماه) مهار شده بود بار دیگر زبانه کشید اما تحت کنترل نیروهای حاضر در منطقه است.

تعداد بازدید : ۲,۲۳۱