تعویق در ساخت مجتمع پروپیلن شرکت باسف در تگزاس آمریکا

تعویق در ساخت مجتمع پروپیلن شرکت باسف در تگزاس آمریکا
(شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵) ۱۶:۰۱

شرکت باسف آلمان اعلام کرد که تصمیم خود را برای ساخت یک مجتمع تولید پروپیلن بر پایه خوراک گاز طبیعی در ایالات متحده به تعویق انداخته است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت صنایع شیمیایی باسف آلمان به تازگی اعلام کرد که به دلیل نوسانات قیمت خوراک اولیه و شرایط نامطلوب اقتصادی، تصمیم خود را برای احداث یک مجتمع تولید پروپیلن بر پایه خوراک گاز طبیعی در ایالت تگزاس ایالات متحده به تعویق انداخته است.
سال گذشته میلادی این شرکت اعلام کرده بود که قصد دارد یک میلیارد و 400 میلیون دلار در این مجموعه سرمایه گذاری کند که بزرگترین سرمایه گذاری باسف تا به امروز محسوب می شود.
این شرکت طی بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به بی ثباتی و نوسانات قیمت مواد خام و شرایط نامطلوب اقتصادی، شرکت باسف اتخاذ تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری (final investment decision) به منظور ساخت مجموعه تبدیل متان به پروپیلن خود را در سایت این شرکت، واقع در بندر فریپورت ایالت تگزاس، به تعویق انداخته است.
باسف بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی جهان محسوب می شود و مقر اصلی آن، در لودویگسهافن، آلمان قرار دارد.
گروه باسف، شامل شرکت های تابعه و همچنین سرمایه گذاری های مشترک در بیش از 80 کشور جهان است. این شرکت 6 سایت تولید یکپارچه محصولات شیمیایی و 390 سایت دیگر تولید را، در اروپا، آسیا، استرالیا، آمریکا و آفریقا اداره می کند. مشتریان شرکت باسف در بیش از 200 کشور جهان پراکنده اند.
پروپیلن یکی از محصولات کلیدی پتروشیمی است که به عنوان خوراک برای تولید پلیمرهای مختلف و محصولات میانی به کار می‌رود.
پلی‌پروپیلن، آکریلونیتریل، پروپیلن اکسید، فنول، اکسوالکل، اسید آکریلیک، ایزوپروپیل الکل، الیگومرها و دیگر مواد واسط مختلف که در نهایت به صورت مواد مورد نیاز صنایع الکترونیک، خودروسازی، ساختمان‌سازی، بسته‌بندی و نظیر آن مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از مهمترین مشتقات پروپیلن به شمار می روند

تعداد بازدید : ۸۴۶