بورس بر روی مدار نزول شاخص ها

بورس بر روی مدار نزول شاخص ها
(سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۰۷

صنعت شیمیایی دیروز همانند روز یکشنبه دومین گروه بازار از نظر ارزش معاملات بود. در این روز، 74 میلیون و 665 هزار سهم به ارزش 217 میلیارد و 129 میلیون ریال از سهام این صنعت را خریداری کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، دیروز پتروشیمی جم و تاپیکو، بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص داشتند.

قیمت هر سهم سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین روز گذشته با کاهش 1.59 درصدی همراه بود. سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با کاهشی 1.7 درصدی در آخرین معامله به روز کاری خود پایان داد. در عین حال، پتروشیمی شازند نوسانی در حد صفر داشت. همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در آخرین معامله 3.02 درصد کاهش در آخرین قیمت داشت.

پتروشیمی زاگرس هم کاهشی 2.74 درصدی در آخرین معامله و 3.26 درصدی در قیمت پایانی ثبت کرد.

پتروشیمی کرمانشاه نیزدیروز  0.23 درصد افزایش قیمت داشت. پتروشیمی پردیس، هم نوسانی در حد 1.75 درصدی داشت. پتروشیمی جم و خارک هم با کاهش قیمت همراه شد. پتروشیمی شیراز امروز در آخرین معامله 1.18 درصد افزایش قیمت داشت. اما در قیمت پایانی تغییری نکرد. پتروشیمی خراسان هم نوسانی اندک داشت. پتروشیمی مارون، فارابی، آبادان و فناوران هم امروز را در روندی منفی پشت سر گذاشت.

در بورس اوراق بهادار دیروز یک میلیارد و 414 میلیون سهم به ارزش سه هزار و 370 میلیارد ریال خریداری شد. در نتیجه این داد و ستدها،  شاخص کل با 99 واحد کاهش به 78 هزار و 285 واحد رسید.

در فرابورس هم سهام داران 368 میلیون سهم را به ارزش یک هزار و 221 میلیارد ریال خریداری کردند. در پایان روز، شاخص کل با دو واحد کاهش به 800 واحد رسید.

 

تعداد بازدید : ۱,۹۲۷