کاهش سطح تقاضای چین برای پلی اتیلن

کاهش سطح تقاضای چین برای پلی اتیلن
(یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۳:۰۷

انتظار می رود با افزایش ظرفیت تولید واحدهای تبدیل زغال سنگ به پلی الفین، کمبود پلی اتیلن چین در مجموع از رقم هفت میلیون تن در سال 2015 به 6 میلیون تن در سال 2016 کاهش یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، بر اساس اعلام منابع آگاع در کنفرانس چاینا پلاس 2016 (Chinaplas 2016)، به دنبال افزایش محموله های ارسالی پلی اتیلن از سوی روسیه به چین و اشباع بازار این کشور، چین راهبردی تازه را مبنی بر ارسال مازاد عرضه به کشورهای ثالث نظیر ویتنام اتخاذ کرده است تا بدین طریق تا حدودی وضعیت بازار این محصول را کنترل کند.

با توجه به توسعه ظرفیت تولید پلی اتیلن چین و کاهش نیاز این کشور به واردات این محصول، در حال حاضر افزایش بی رویه عرضه از طریق ارسال محموله های اضافی به مناطقی نظیر خاورمیانه و غرب آفریقا که با رشد فزاینده تقاضا روبرو هستند؛ جبران می شود.

برخی از معامله گران می گویند: غرب آفریقا به دلیل سود چند صد دلاری حاصل از فروش هر تن در نتیجه ریسک بالا و سختی های عرضه در این منطقه، یکی از مقاصد  جذاب برا ی ارسال مازاد عرضه چین محسوب می شود. توزیع کننندگان همچنین معتقدند که عرضه این محصول در محموله های کوچکتر میان تولیدکنندگان پلیمر خاورمیانه از حاشیه سود مناسبی برخوردار است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره گمرک چین، در ماه فوریه نخستین محموله های پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی صادر شده از روسیه به ترتیب با حجم 144 و 50 تن وارد شدند. چین تا به امروز سالانه 11 هزار و 291 تن پلی اتیلن سبک خطی از روسیه وارد می کرده است.

 

تعداد بازدید : ۱,۷۴۵