نایب ریس هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی :

به دنبال تجاری سازی دانش فنی هستیم

به دنبال تجاری سازی دانش فنی هستیم
(چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۸:۳۹

نایب ریس هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر دانش و فناوری ایرانی همگام با پیشرفت جهانی به دنبال توسعه فراگیر است

به گزارش خبرنگار نیپنا، مهندس عباس شعری مقدم نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی درحاشیه بازدید از شرکت فن نیرو اظهار کرد: بخش خصوصی می تواند پشتیبان صنعت پتروشیمی کشورمان در مسیر توسعه باشد و امید است سازندگان ایرانی به بهره گیری از دانش روز جهان مشارکت بیشتری در این راه داشته باشند.

وی افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با استفاده از نیروها و کارکنان زبده و کار آمد با هدف تجاری سازی دانش حرکت می کند و بخش خصوصی نیز می تواند در راه رسیدن به این هدف در کنار این شرکت فعالیت کنند.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عزمی ملی هستیم و امسال با تعامل و همکاری میان تمام فعالان صنعت پتروشیمی به دنبال کاهش خام فروشی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا هستیم.

شعری مقدم با بیان این که همکاری های مشترک دولت و بخش خصوصی نتیجه بخش خواهد بود گفت: اقتصاد دانش بنیان روند پیشرفت کشور را شتاب بخشیده و رسیدن به این هدف راهبردی مهم تلقی می شود.

تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی

 

بر اساس این گزارش، اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز در حاشیه بازدید از شرکت فن نیرو اظهار کرد: این شرکت با تکیه بر دانش و تخصص پژوهشگران خود بزودی بیشتر نیازهای صنعت پتروشیمی را تامین خواهد کرد و آماده همکاری با بخش خصوصی و سازندگان ایرانی هستیم.

وی با بیان این که این شرکت آماده همکاری با همه  طرح ها و مجتمع های پتروشیمی کشور است گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آمادگی کامل دارد تا نیازهای صنعت پتروشیمی را برطرف کند و این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خود را موظف می داند در مسیر خودکفایی و بومی سازی دانش های فنی صنعت پتروشیمی گام بردارد.

قنبری تصریح کرد: پژوهش و فناوری، اساسی ترین گام در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور به ویژه صنعت پتروشیمی است و در مسیر توسعه پایدار، بومی سازی یک اولویت استراتژیک به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داد: در مسیر خودکفایی، تولید ده ها محصول جدید پژوهشی سبب تقویت اقتصاد مقاومتی شده و دستاوردهای ارزشمند کسب شده می تواند ارکان صنعت پتروشیمی ایران را تحکیم بخشد.

وی افزود: صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش روز جهان در راه خودکفایی گام بر می دارد و با برنامه ریزی های انجام شده، نقش سازندگان و تولید کنندگان داخلی با بهره گیری از دانش بومی و انتقال دانش فنی به داخل کشور بیشتر از گذشته شده است.

 

 
تعداد بازدید : ۱,۳۹۴