افزایش ۵۷ درصدی صادرات در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

افزایش ۵۷ درصدی صادرات در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس
(سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۵۱

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در فروردین ماه امسال، یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۴۵۱ تن میعانات گازی به ارزش۵۴۰ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۸۴۳ دلار از پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۵۷درصد و از نظر ارزش ۹درصد افزایش داشته است.

به گزارش نیپنا و به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ خداداد رحیمی درباره صادرات محصولات پارس جنوبی گفت: پس از اجرایی شدن برجام، روند صادرات محصولات تولیدی این منطقه، روند رو به رشد خوبی داشته است.
وی با بیان اینکه با رفع کامل محدودیت های بانکی، میزان صادرات افزایش بیشتری خواهد داشت، افزود: در سال اقتصادی مقاومتی و همزمان با افزایش مراودات بین المللی تلاش می شود زیرساخت های فنی و فیزیکی و قانونی برای افزایش صادرات محصولات تولیدی پارس جنوبی گسترش یابد.
وی درباره وضعیت صادرات سایر محصولات تولیدی پارس جنوبی از جمله پتروشیمی نیز گفت: در نخستین ماه امسال، یک میلیون و 538 هزار و 646 تن کالای غیرنفتی به ارزش افزون بر780 میلیون 518 هزار و 129 دلار به خارج از کشور صادر شده است.
وی اضافه کرد: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی منطقه پارس جنوبی در فروردین ماه، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 48 درصد و از نظر ارزش هفت درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: در مجموع در مدت یاد شده بیش از 2 میلیون و 877 هزار و 97 تن کالا شامل میعانات گازی، پلی اتیلن سبک و سنگین، بوتان، پروپان، مونو و دی اتیلن گلایکول، بوتادین، متانول، جامبوواکس، پارازایلین، اورتوزایلین، پلی پروپیلن، استایرن مونومر، هوی اند، نفتا، گاز آمونیاک، کود اوره و رافینیت به ارزش بیش از یک میلیارد 321 میلیون و 94 هزار و 972 دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شد.
وی گفت: صادرات انواع کالا از پارس جنوبی در فروردین ماه، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزش به ترتیب 51 و هشت درصد افزایش داشت که سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن 47 درصد و از نظر ارزش 41 درصد بود.

 

تعداد بازدید : ۱,۵۲۰