انجمن پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج فارس اعلام کرد:

خاورمیانه نیازمند توسعه زیرساخت های لجستیکی در صنعت پتروشیمی است

خاورمیانه نیازمند توسعه زیرساخت های لجستیکی در صنعت پتروشیمی است
(سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵) ۱۱:۳۵

صنعت پتروشیمی در منطقه خاورمیانه به منظور تضمین جریان پیوسته صادرات خود نیازمند توسعه شبکه زیر ساخت های لجستیکی است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، یکی از مقامات ارشد انجمن پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج فارس (GPCA) اعلام کرد: با توجه به این که ظرفیت تولید پتروشیمی منطقه خاورمیانه با نرخ 9.5 درصد در سال رشد می یابد و انتظار می رود تا سال 2020 این منطقه 40  محصول جدید به بازار جهانی عرضه کند؛ نیاز مبرمی به توسعه شبکه زیرساخت های لجستیکی برای تضمین جریان پیوسته صادرات است.

عبدالوهاب السعدون دبیر کل این انجمن بابیان اینکه باید تعادل را در زنجیره عرضه برقرار کرد، افزود: در حال حاضر می توان تاثیر مستقیم گسترش ظرفیت تولید بر زنجیره عرضه را به روشنی دید. این موضوع به گسترش تجارت هایی نظیر راهسازی، حمل  نقل دریایی و تاسیسات بندری انجامیده است. به علاوه برنامه های کلانی برای توسعه خطوط ریلی در آینده ای نزدیک در دستور کار کشورهای این منطقه قرار دارد.

این مقام ارشد در انجمن پتروشیمی و مواد شیمایی خلیج فارس خاطر نشان کرد: از آنجا که بیشتر محصولات تولیدی در این منطقه به صادرات اختصاص دارد، توسعه زیرساخت های لجستیکی یک ضرورت به شمار می رود. بر اساس اعلام این انجمن، کشورهای خاورمیانه در سال 2015 نزدیک به 80 درصد از کل تولیدات پتروشیمی خود را صادر کرده اند.

السعدون خاطرنشان کرد: در یک دهه اخیر ، صنعت پتروشیمی کشورهای حاشیه خلیج فارس ظرفیت تولید خود را از رقم 38 میلیون تن در سال 2004 میلادی، به حدود  142 میلیون تن در سال 2015 افزایش داده اند.

 

تعداد بازدید : ۱,۰۱۰