رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران اعلام کرد:

آمادگی سازندگان ایرانی برای مشارکت در تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی

آمادگی سازندگان ایرانی برای مشارکت در تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵) ۱۳:۵۴

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اشاره به اهمیت تکمیل زنجیره ارزش در صنایع پتروشیمی، از آمادگی این انجمن برای مشارکت در راه تحقق این هدف خبر داد.

رضا پدیدار رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: اهمیت جایگاه پتروشیمی در صنایع نفت و گاز و مشتقات آن به زنجیره ارزش افزوده این صنایع باز می گردد؛ لذا موضوع کاهش خام فروشی و حرکت به سوی تولید محصول نهایی مهمترین اولویت توسعه در صنایع پتروشیمی به شمار می رود.

پدیدار افزود: تمام کشورهایی که منابع غنی نفت و گاز در اختیار دارند دارای این پتانسیل هستند که مواد خام هیدروکربنی را به کالاهای واسطه ای یا نهایی تبدیل نمایند؛ کشور ما نیز به دلیل دارا بودن این منابع و همچنین سابقه بیش از 50 سال در صنایع پتروشیمی این امکان را دارد که از مزیت نسبی خود در پتروشیمی به بهترین شکل استفاده نماید و در این مسیر سازندگان ایرانی می توانند بیش از گذشته و با بهره گیری از دانش روز جهان و استفاده از فناوری های نوین با طرح ها و مجتمع های پتروشیمی همکاری کنند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به دوران تحریم گفت: صنایع پتروشیمی ما در طول مدت تحریم از رقبا عقب افتاده است و لازم است تا در شرایط جدید با هدایت هدف دار جریان سرمایه به این صنایع به راه اندازی مجدد طرح های متوقف شده و همچنین تکمیل طرح های نیمه کاره کمک کنیم.

وی افزود: در شرایط امروز و با توجه به حجم بالای سرمایه مورد نیاز برای تکمیل طرح های پتروشیمی ضرورت جذب سرمایه خارجی و انتقال دانش فنی روز به تولیدکنندگان داخلی بیش از پیش نمایان شده است.

پدیدار با اشاره به بازدهی بالا و سودآوری صنعت پتروشیمی ایران گفت: این صنعت به دلیل ماهیت پربازده بودن امتیاز خوبی برای جذب سرمایه دارد و امید است روند جذب سرمایه گذاری ها شتاب گیرد.

تعداد بازدید : ۱,۹۶۵