تسهیل فضای کسب و کار نیاز توسعه صنعت پتروشیمی در پساتحریم

تسهیل فضای کسب و کار نیاز توسعه صنعت پتروشیمی در پساتحریم
(شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴) ۱۲:۱۵

صنعت پتروشیمی ایران افزون بر جذب سرمایه گذاری های جدید در دوران پساتحریم نیازمند رویکردی جدید برای تسهیل فضای کسب و کار است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: برای تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی نیازمند عزمی ملی هستیم و در این مسیر باید با همدلی و همکاری به سوی هدف گذاری های پیش بینی شده حرکت کنیم.

مهندس عباس شعری مقدم با بیان این که فضای کسب ‌و‌کار در ایران به دلایل مختلف زیاد مساعد نیست گفت:  نخست این که قوانین دست ‌و ‌پا گیر بسیار زیادی وجود دارد. مشکل دیگر تغییر سریع قوانین در ایران است، در این بین اجرا نشدن قوانین و نبود سازمان هایی که پیگیر اجرای قوانین باشند هم بر این مشکلات افزوده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌ گذار نیاز به فضای شفاف برای سرمایه‌ گذاری دارد و باید فضا را برای سرمایه‌ گذاری مناسب فراهم کنیم و در این مسیر با هدف جلوگیری از خام فروشی و نیز کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی به دنبال تسهیل زمینه برای رونق صادرات محصولات نهایی هستیم.

شعری مقدم بر تسهیل قوانین و دستورالعمل های  سرمایه گذاری برای تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: باید راهکارهای تقویت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی تقویت شود زیرا این صنعت اشتغال آفرین و از محورهای راهبردی اقتصاد مقاومتی در نفت است.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در زیرساخت های صنعت پتروشیمی تاکید کرد: ایجاد زیر ساخت ضمن ریسک کم و بازدهی بالا، نیاز جهش دوم پتروشیمی است.

 معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: اصل کارکرد بنگاه های اقتصادی سود است و باید کارکنان در مسیر سودآوری نقش آفرین باشند و شرکت های پتروشیمی نیز می توانند با بهره گیری از نیروهای زبده، تحولی بزرگ را در شرکت های خود رقم بزنند و نیاز این امر بهبود فضای کسب و کار در تمام ابعاد است.

وی با بیان این که در دوران پساتحریم نقش صنعت پتروشیمی در توسعه اقتصادی ایران افزایش خواهد یافت اظهار کرد: دولت مصمم به حمایت از بخش خصوصی توانمند ایرانی است و شرایط جدید کشور، فضا را باید برای رونق اقتصادی، اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده مهیا کرده و از این فرصت به دست آمده به بهترین شکل استفاده کرد.

تعداد بازدید : ۱,۲۷۴