مدیرعامل گروه مپنا:

آماده تامین توربین های صنعت پتروشیمی ایران هستیم

آماده تامین توربین های صنعت پتروشیمی ایران هستیم
(جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴) ۱۱:۲۶

مدیرعامل گروه مپناگفت: این گروه تولیدی آمادگی دارد تا توربین های مورد نیاز صنعت پتروشیمی را درکلاس های مختلف تامین کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، عباس علی آبادی مدیر عامل گروه مپنا در حاشیه عملیات نصب توربین های 3 و 4 نیروگاه فاز نخست پتروشیمی دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت با توجه به دارا بودن تجربه و دانش در زمینه ساخت انواع توربین آمادکی دارد در دوران پسا تحریم با همکاری شرکت های بین المللی و صاحب نام نیاز های مختلف پتروشیمی ها را در زمینه انواع توربین تامین کند.

 مدیرعامل گروه مپنا  تصریح کرد: آماده همکاری با تمام شرکت های پتروشیمی هستیم و همکاری در پتروشیمی دماوند برای مپنا تجربه ای بسیار ارزشمند به شمار می رود.

وی با اشاره به این که امروز رقابت با خارجی ها در کشور بسیار مشکل شده است گفت: تعرفه ها در ایران به خصوص برای تجهیزات و قطعات نیروگاهی بسیار پایین است در حالی که تولید کننده داخلی از چند جهت تحت فشار است و چون برای واردات مواد اولیه باید هزینه گمرک پرداخت کند. علاوه بر این باید مالیات نیز بپردازد. از سوی دیگر قمیت دلار نیز در کشور مدیریت می شود.

مدیرعامل گروه مپنا ادامه داد: این در حالی است که رقیب خارجی نه تنها مالیات پرداخت نمی کند و  هزینه گمرک نمی پردازد بلکه جایزه صادراتی هم می گیرد. به همین دلیل با چنین شرایط امکان رقابت تولید کننده داخلی با خارجی وجود ندارد.

علی آبادی با اشاره به این که افزایش تعرفه واردات یکی از راه های افزایش درآمد دولت، ایجاد اشتغال و حمایت از صنعت داخلی است گفت: اگر رقم تعرفه به درستی تعیین نشود تولید کننده داخلی از فعالیت باز خواهد ماند.

مدیر عامل گروه مپنا در پاسخ به این پرسش که تعرفه های واردات تجهیزات نیروگاهی و توربین تا چه میزانی باید افزایش یابد که تولید کننده داخلی امکان رقابت با خارجی ها را داشته باشدگفت: به صورت کلی نمی توان چنین رقمی را محاسبه کرد اما با توجه به بالا بودن مالیات برای تجهیزات مربوط به توربین  تعرفه ها باید 25 تا 30 درصد افزایش یابند.

وی با بیان این که تعرفه کنونی بسیار ناچیز  است گفت: به طور مثال پره توربین که جز پشرفته ترین فناوری بخش توبین محسوب می شود تعرفه ای حدود چهار درصد دارد که بسیار تأسف برانگیز است.

تعداد بازدید : ۲,۸۸۸