اعلام 2 سیاست کلیدی نمایشگاه ایران پلاست؛

در پی اجرای برجام، رکورد حضور شرکت‌های اروپایی در ایران پلاست دهم شکسته شد

در پی اجرای برجام، رکورد حضور شرکت‌های اروپایی در ایران پلاست دهم شکسته شد
(سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴) ۱۰:۴۳

با شکسته شدن تحریم‌ها در حالی یک رکورد تاریخی در حضور شرکت‌های بین‌المللی در نمایشگاه دهم ایران پلاست به ثبت رسیده و برگزاری این نمایشگاه به بهترین فرصت برای «انتقال تکنولوژی و جذب سرمایه» برای صنایع تکمیلی پتروشیمی تبدیل شده است.

به گزارش ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، همزمان با شکسته شدن تحریم‌های بین‌المللی، رکورد حضور شرکت‌های معتبر به ویژه اروپایی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست شکسته شد به طوری‌که هم اکنون با وجود افزایش درخواست‌ها اما کل فضای نمایشگاه واگذار شده است.

اولین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در سال 1381 با حضور 71 شرکت خارجی از 18 کشور جهان برگزار شد و در نهایت در سال 1382 دومین نمایشگاه ایران پلاست با حضور 171 شرکت خارجی از 21 کشور جهان برگزار شد.

برگزاری منظم دو دوره نمایشگاه ایران پلاست منجر به علاقه مندی شرکت‌های معتبر خارجی در این گردهمایی بین‌المللی شد به طوری‌که در سومین دوره نمایشگاه ایران پلاست 220 شرکت خارجی از 21 کشور و در دوره چهارم نمایشگاه در سال 1384 تعداد 290 شرکت خارجی از 22 کشور جهان به تهران آمدند.

در سال 1385 پنجمین نمایشگاه ایران پلاست با حضور 260 شرکت خارجی برگزار شد که در کل 9 دوره برگزاری این نمایشگاه حضور این تعداد شرکت خارجی یک رکورد جدید محصوب می شد، با این وجود با افزایش تحریم‌های غرب تعداد مشارکت کنندگان دوره ششم، هفتم و هشتم نمایشگاه ایران پلاست با یک افت محسوس روبرو شد.

از این رو در دوره ششم نمایشگاه ایران پلاست در سال 1387 تعداد 137 شرکت خارجی از 13 کشور جهان، دوره هفتم نمایشگاه در سال 1389 تعداد 257 شرکت از 22 کشور و در دوره هشتم نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در مجموع 600 شرکت داخلی و خارجی از 20 کشور جهان مشارکت کردند.

در دوره نهم و آخرین دوره برگزاری این گردهمایی بزرگ صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران هم با قوت گرفتن احتمال لغو تحریم ها در مجموع 750 شرکت داخلی و خارجی از 13 کشور جهان در تهران دور هم جمع شدند.

با این وجود به نظر می‌رسد با لغو کامل تحریم‌ها، یک رکورد تاریخی در حضور شرکت‌های معتبر بین‌المللی به منظور مشارکت در دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست به ثبت برسد به طوری‌که تاکنون حضور بیش از 400 شرکت خارجی در این نمایشگاه قطعی شده است.

در همین حال مهندس محمد مقاره مدیر دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست اخیرا در گفتگو با ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست درباره آخرین تغییر و تحولات برگزاری هر چه باشکوه تر دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در فروردین ماه سال آینده، گفت: تمامی فضای نمایشگاه دهم ایران پلاست به شرکت‌های متقاضی داخلی و خارجی واگذار شده است.

کل فضای نمایشگاه دهم ایران پلاست حدود 23 هزار مترمربع است که از این متراژ نمایشگاهی تاکنون بالغ بر 7000 متر مربع به شرکت های خارجی واگذار شده و تاکنون حضور شرکت‌هایی از اتریش، آلمان، ایتالیا، تایوان، ترکیه، هند، چین، کره جنوبی، پاکستان و چندین کشور آسیایی و اروپایی دیگر در دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست قطعی شده است.

حضور این تعداد شرکت خارجی در نمایشگاه دهم ایران پلاست قابل مقایسه با هیچ یک از نمایشگاه‌های عمرانی، تجاری و اقتصادی کشور نیست و نمایشگاه ایران پلاست تنها نمایشگاه در کشور است که توانسته است به استانداردهای بین‌الملی نزدیک شود و سطح مشارکت جهانی خود را تا 30 درصد افزایش دهد.

مهمترین سیاست برگزاری دهمین نمایشگاه ایران پلاست ایجاد بستری به منظور «انتقال تکنولوژی و جذب سرمایه» در صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور است تا فعالان این صنعت بتوانند با استفاده از فرصت طلایی لغو تحریم ها نسبت به نوسازی، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی در خطوط تولید قدیمی خود استفاده کنند و بهره وری در صنعت ارزش آفرین تکمیلی پتروشیمی افزایش یابد.

گفتنی است، دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست 25 تا 29 فروردین ماه 1395 (13 تا 17 آوریل 2016 میلادی) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه و جزئیات برگزاری دهمین نمایشگاه ایران پلاست، می‌توانند به سایت اینترنتی نمایشگاه به نشانیwww.iranplast.ir مراجعه کنند و یا با شماره ۸۸۶۲۰۰۰۵-۰۲۱، ۸۸۰۵۹۸۳۴-۰۲۱- فکس : ۸۸۶۲۰۰۰۵ و ایمیل  info@iranplast.ir تماس بگیرند.

 

تعداد بازدید : ۲,۴۵۱