مدیرعامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد:

آمادگی بانک صنعت و معدن برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

آمادگی بانک صنعت و معدن برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴) ۱۴:۴۵

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: پتروشیمی های مهاباد، لرستان، مسجدسلیمان، صدف عسلویه و مرجان عسلویه امسال از تسهیلات این بانک بهره مند شده اند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران قابلیت های فراوانی برای جذب سرمایه گذاری های جدید دارد و در این مسیر بانک صنعت و معدن آمادگی دارد در طرح های توسعه ‌ای صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کند.

علی اشرف افخمی افزود: بانک صنعت و معدن در سال های گذشته به صورت فاینانس و روش های دیگر مشارکت خوبی در توسعه طرح های پتروشیمی در نقاط مختلف کشور داشته است و اکنون نیز در آستانه ورود به دوران پساتحریم آمادگی داریم با مشارکت سرمایه گذاران خارجی حضور پررنگتری در توسعه این صنعت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تمرکز بر تامین مالی طرح های توسعه ‌ای در کشور پس از پایان تحریم ها دارای اهمیت فراوانی است و در این مسیر بانک ها نقش مهمی ایفا می‌کنند و باید گفت که بانک صنعت و معدن حامی صنایع مختلف از جمله صنعت پتروشیمی در دوران پساتحریم است.

افخمی تصریح کرد: باید بتوانیم در دوران پساتحریم ریسک های سرمایه گذاری را کاهش داده و توجه کنیم که چگونه می‌توان به بازار رقابتی ایران ورود پیدا کرد.

وی گفت: همگام با سرمایه گذاری های جدید، ما پیشرو در بازار خواهیم بود، ایران پلی است میان خاورمیانه و اروپا و این موقعیت ممتاز می‌تواند مسیر تجارت میان کشورمان و دیگر کشورها را تسهیل کند.

افخمی اظهار کرد: هدف ما داشتن اقتصادی شفاف و فضای کسب و کار مبتنی بر بانکداری سالم و کارآمد است و دوران پساتحریم با توجه به بهره گیری از سوییفت نقل و انتقال پول نیز آسان خواهد شد و تراکنش های مالی سریعتر و امن تر انجام خواهد شد.

وی با بیان این که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی محلی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی هستند گفت: مناطقی همانند پارس جنوبی، چابهار و جاسک می‌توانند مزیتی بزرگ برای سرمایه گذاری باشند.

افخمی ادامه داد: شرکت های خارجی بسیاری از کشورهای مختلف برای همکاری در دوران پساتحریم در بخش پتروشیمی ابراز علاقه کرده و در پی مشارکت با این بانک برای تامین مالی طرح های توسعه ای در صنعت پتروشیمی هستند و از جمله می توان به کشورهای آسیای جنوب شرقی اشاره کرد.

افخمی افزود: پیام کلیدی ما به سرمایه گذاران این است که در دوران پساتحریم، ما ایده های شما را به کسب و کارهای عالی بدل می‌کنیم و سرمایه گذاری در ایران، سرمایه گذاری مطمئنی خواهد بود.

به گزارش نیپنا، مدیرعامل بانک صنعت و معدن پیشتردرباره وضعیت سرمایه گذاری های این بانک در صنعت پتروشیمی اظهار کرده بود: در نیمه دوم امسال پتروشیمی های لرستان و مهاباد که با تامین مالی این بانک ساخته شده اند وارد مدار تولید خواهند شد و هرکدام از این طرح ها ٢٣٣ میلیون یورو اعتبار دریافت کرده اند.

وی افزوده بود: گشایش اعتبار ٢١٠ میلیون یوروئی پتروشیمی ایلام نیز محقق شده است و با وجود تحریم موفق شدیم به تعهد خود با پیگیری های فراوان عمل کنیم.

افخمی با بیان این که تامین مالی پتروشیمی مسجدسلیمان که ٥٦٠ میلیون دلار است تحقق یافته است، گفته بود: امسال دو پرداخت یکصد میلیون دلاری را متعهد شده ایم که یک قسط آن به طور کامل پرداخت شده است.

تعداد بازدید : ۲,۳۲۲