مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

نقشه راه صنعت پتروشیمی پلی به سوی توسعه پایدار

نقشه راه صنعت پتروشیمی پلی به سوی توسعه پایدار
(دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴) ۱۴:۴۹

صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر منابع انسانی کار آمد و متخصص و همگام با دانش روز جهان آینده ای روشن را متصور است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران همزمان با پنجاه و یکمین سالروز خود با تکیه بر نقشه راه جدید و نیز راهبردهای نوین طراحی شده گام در مسیر پر شتاب توسعه خود نهاده است وخانواده بزرگ این صنعت با همدلی و همزبانی به دنبال نقش آفرینی بیشتر این صنعت در اقتصاد کشورمان دارند.

علی محمد بساق زاده افزود: پتروشیمی اکنون گام در مسیر جدیدی نهاده است و با توجه به روند خصوصی سازی در این صنعت برای آینده نیازمند عزمی ملی برای تحقق برنامه ریزی های انجام شده هستیم و بدون تردید شرکت ملی صنایع پتروشیمی می تواند به عنوان  نهادی هماهنگ کننده و سیاست گذار نقش رگولاتوری را برعهده بگیرد و خوشبختانه زیر ساخت های لازم در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: برای تحقق اهداف خود در این صنعت باید سیاست گذاری ها به شکلی باشد که بخش خصوصی در راه توسعه بیش از گذشته نقش آفرین باشد و سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی بتواند طرح های جاری و نیز طرح های آینده را وارد مدار تولید کند تا ایران در افق 1404 به قدرت نخست منطقه در صنعت پتروشیمی تبدیل شود.

بساق زاده ادامه داد: آئین نامه رگولاتوری تسهیل کننده کلیه فعالیت ها در صنعت پتروشیمی است و بحث سرمایه گذاری و هماهنگی برای نحوه ورود سرمایه به بخش های مختلف صنعت بطور کامل پیش بینی شده و به تعهدات دولت و نیز در نظر گرفتن شرایط حضور بخش خصوصی توانمند توجه شده است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: راهبرد جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وظیفه های جدید پیش بینی شده می تواند روابط میان مجتمع های پتروشیمی را تسهیل کند و به ویژه در بحث خوراک و تکمیل زنجیره ارزش راهگشا خواهد بود.

وی اظهار کرد: باید در نظر داشت که نقش رگولاتوری ان . پی وسی همزمان با ادامه روند خصوصی سازی دارای اهمیت بالائی است  و وجود هلدینگ ها و شرکت های بسیاری در بخش خصوصی  ضرورت وجود یک نهاد رابط و حکم را بیش از گذشته ضروری کرده است و نقش جدید و راهبردی NPC رابطه ای برد ـ برد برای شرکت ها وشرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

تعداد بازدید : ۳,۳۵۶