رئیس دفتر توسعه صنایع پائین دستی پترویشمی خبر داد:

ساخت طرح های کوچک با هدف صادرات محصولات نهایی به عراق

ساخت طرح های کوچک با هدف صادرات محصولات نهایی به عراق
(شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴) ۰۸:۵۶

ساخت مجتمع های کوچک پتروشیمی در استان کرمانشاه با توجه به نیازهای بازار عراق می تواند ارزش افزوده بالایی را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، رضا محتشمی پور رئیس دفتر توسعه صنایع پائین دستی پترویشمی در نخستین گردهمایی جذب سرمایه گذاران در صنایع پائین دستی پائین دستی که پنجشنبه (28 آبان ماه) با حضور معاون وزیر نفت  در امور پتروشیمی و مقام های عالی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بازار عراق ظرفیت های بسیار بالایی دارد که متاسفانه نتوانسته ایم به خوبی از این ظرفیت بهره بگیریم .

وی با اشاره به مزیت ها و ظرفیت های بالای بازارعراق برای صنعت پتروشیمی ایران به ویژه در بخش پائین دستی گفت: با وجود این که عراق دومین مقصد صادراتی ایران محسوب می شود با این حال بسیاری فرصت ها را از دست داده و شرایطی فراهم کرده ایم که کشوری نظیر ترکیه با استفاده از خاک کشورمان این بازار را در دست گرفته است.

محتشمی پور یادآور شد: یکی از مزیت هایی که کرمانشاه  دارا است وجود صنایع بزرگ مانند چند مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه است که می تواند برای استفاده بهتر از بازارهای صادراتی موثر باشند.

وی افزود: برای این که بتوانیم بازار عراق را در اختیار بگیریم باید دسترسی صنایع بخصوص صنایع پتروشیمی را به این بازار بیشتر کرده و از فرصت استان هایی مانند کرمانشاه که در همجواری این کشور قرار دارند نیز به نحو مطلوب استفاده ببریم.

رئیس دفتر توسعه صنایع پائین دستی پترویشمی خواستار ایجاد صنایع کوچک و پایین دستی پتروشیمی در منطقه قصرشیرین با تکیه بر بازارعراق شد و گفت: پیگیری برای این کار از حدود یک سال قبل و براساس دستور وزیر نفت آغاز شده است.

محتشمی پور ادامه داد: منطقه قصر شیرین می تواند با توجه به دارا بودن شرایط مناسب به یک مرکز مهم صنایع پائین دستی پتروشیمی در آینده تبدیل شود و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مقامهای استان کرمانشاه از سرمایه گذاران حمایت می کنند.

وی افزود: سرمایه گذاری برای ساخت طرح های مختلف در صنایع پائین دستی پتروشیمی با هدف حضور در بازار عراق در مسیر توسعه اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود.

تعداد بازدید : ۳,۱۸۹