نمایشگاه های پلاست منطقه ای برنامه مشترک پتروشیمی و تشکلهای صنایع پایین دست

نمایشگاه های پلاست منطقه ای برنامه مشترک پتروشیمی و تشکلهای صنایع پایین دست
(چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴) ۰۸:۵۷

رشد فزاینده ای که با راه اندازی پروژه های جدید پتروشیمی به لحاظ حجم و تنوع محصولات این صنایع حاصل می شود بستر مناسبی را برای توسعه صنایع پایین دستی به عنوان مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی و تکمیل کننده زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی فراهم می آورد.

 توسعه فعالیت بخش خصوصی در حوزه پایین دستی و مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی و ایجاد تعامل و ارتباط بهتر صنایع بالا دستی و پایین دستی پتروشیمی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالاتر و اشتغال، زمینه بهتری را برای رقابت تولیدات داخلی در بازارهای جهانی که از اهم واجبات می باشد، فراهم می کند و جریان تحقق اقتصاد مقاومتی را تقویت می نماید.

از این رو برگزاری نمایشگاه های پلاست معتبر مانند نمایشگاه ایران پلاست می تواند زمینه رونق بیش از پیش فعالان این صنعت را فراهم کند. با همین هدف شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان متولی صنعت پترشیمی کشور قصد دارد زمینه برگزاری نمایشگاه های پلاست منطقه ای را به عنوان مکمل نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به منظور توسعه بازار این صنعت فراهم کند و در این زمینه آماده است با تشکل های توانمند کشور در این زمینه همکاری نماید.

بر همین اساس اتحادیه صنایع پایین دستی پتروشیمی، بزرگترین نهاد غیردولتی و تنها تشکل فراگیر در صنایع پائین دستی پتروشیمی و متشکل از 40 تعاونی تامین نیاز پلیمری و شیمیایی از سراسر کشور بوده به طور مجموع بیش از 5 هزار واحد تولیدی اعم از صنفی و صنعتی را با طبقه بندی (تولید انواع ظروف یکبار مصرف، فیلم، نایلون و نایلکس، اکسترودرها، شوینده ها، محصولات بهداشتی، توانبخشی، محصولات ساختمانی و صنعتی، محصولات و لوازم خانگی، رنگ و رزین، کود های کشاورزی و....) با هدف هم افزائی توان تعاونی های تامین نیاز و با اهداف مشخص شده ایی گرد هم آورده و اقدام به ایجاد تشکلی قدرتمند و فراگیر در کشور نموده است.

لیکن یکی از اهدافی که در  اتحادیه  سراسری به چشم می خورد اهمیت به صادرات کلیه محصولات ساخته شده توسط واحد های تولیدی زیر مجموعه تعاونی های عضو می باشد که در این راستا طبق  مطالعاتی که بر روی بازار عراق انجام داده اند و طبق یک برنامه منسجم دو ماهه واحد های تحت پوشش این اتحادیه توانستند با در نظر گرفتن پیک مصرف محصولات صنایع پایین دست در اربعین صادرات به عراق را شروع کنند.

حاج حسین دبیر این اتحادیه می گوید: برنامه هایی مشابه برای حضور در بازارهای کشورهای همسایه نظیر پاکستان و افغانستان و تاجیکستان و آذرباییجان داریم و عراق قدم اول این اتحادیه می باشد.

وی افزود: از دیگر برنامه های این اتحادیه در این کشور که سهم 32 درصدی را بازار آن را کشور ایران دارد برپایی نمایشگاه دائمی می باشد و بعد از نمایشگاه ویژه اربعین نمایشگاه دائمی عرضه محصولات در عراق را خواهیم داشت و از تمامی تولید کنندگان جهت همکاری و مشارکت در نمایشگاه دائمی در عراق دعوت به عمل می آوریم و کمیسیون صادراتی اتحادیه آماده ارائه خدمات به تمامی اعضا می باشد.

به گفته حاج حسین در اختیار گذاشتن فضای رایگان جهت عرضه به تولیدکنندگان واقعی و حذف دلالهای بازار و عرضه مستقیم و حذف تعرفه گمرک عراق سبب آن شده است که مصرف کننده عراقی به شدت از این نمایشگاه استقبال کند.

طبق آمار اعلام شده در روز اول نمایشگاه ویژه اربعین در شهر کربلا ۱۳۶ تن مصنوعات به فروش رسیده است که این خود نشانگر استقبال بی سابقه از این نمایشگاه می باشد و پیش بینی میشود تا روز انتهایی نمایشگاه بیش از ۷۰۰ تن مصنوعات پلاستیکی به فروش برسد.

 

 

تعداد بازدید : ۲,۴۲۹