سرپرست HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

پدافند غیرعامل صلح آمیزترین روش دفاعی است / شرکت های خصوصی ملزم به اجرا هستند

پدافند غیرعامل صلح آمیزترین روش دفاعی است / شرکت های خصوصی ملزم به اجرا هستند
(دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴) ۱۶:۴۸

شرکت ملی صنایع پتروشیمی رویکردهای پدافند سایبری، شیمیایی، زیستی، فنی و مهندسی و آمادگی در برابر تهدیدات را به عنوان رویکردهای اصلی سازمان در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، حمیدرضا عجمی سرپرست HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز دوشنبه (11 آبان ماه) در همایش پدافند غیرعامل در ماهشهر، با تاکید بر این که پدافند غیرعامل صلح آمیزترین روش دفاعی است، تاکید کرد: رعایت ملاحظه های پدافند غیر عامل برای تمام شرکت ها چه دولتی و چه خصوصی الزام آور است و مدیران شرکت های خصوصی نیز در اجرا و همکاری پیاده سازی الزامات و برنامه های پدافند غیرعامل نهایت همکاری را داشته اند.

عجمی افزود: صنعت پتروشیمی کشور پتانسیل و جذابیت تهدیدات و اقدامات خرابکارانه برای دشمن را دارد و نیز گاهی به دلیل عدم رعایت ملاحظات حفاظتی و ایمنی حوادث فرآیندی باعث نشت مواد شیمیایی و آسیب به افراد، محیط زیست و آلودگی های دیگر می شود که این امر در مقیاس های بزرگ می تواند امنیت و پایداری ملی و امکان ارائه مستمر تولید را دچار آسیب کند بنابراین رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل شیمیایی اهمیت بسزایی دارد.

وی همچنین با اشاره به تمرکز سازمان پدافند غیرعامل بر پایش تهدیدات شیمیایی، تشخیص حادثه، اعلام وضعیت اضطراری، محدودسازی منطقه آلوده، رفع آلودگی، امداد و نجات و پاکسازی منطقه، گفت: تحقق اهداف از طریق تدوین سناریوهای شرایط اضطراری متناسب با هر تهدید، پیش بینی تجهیزات و امکانات و همچنین آموزش پرسنل در شرکت ها میسر می شود.

سرپرست HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برگزاری نخستین رزمایش شیمیایی صنعت پتروشیمی با حضور ناظران سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: امروز مانور شیمیایی نشت مواد شیمیایی VCM در پتروشیمی بندر امام و فسژن در پتروشیمی کارون با محوریت سازمان منطقه ویژه اجرا خواهد شد.

عجمی با بیان این که نقش و جایگاه پدافند غیرعامل سایبری در صنعت پتروشیمی امری حیاتی و غیرقابل انکار است، تصریح کرد: حملات سایبری به عنوان یک تهدید برای کلیه کشورهای صنعتی محسوب می شود و حوادث صنعتی رخ داده در آلمان و ژاپن گواه این موضوع است بنابراین باید توجه ویژه ای به این مقوله شود.

وی با تاکید بر سهم عمده پدافند غیرعامل در راهبرد دفاعی، گفت: برای مصونیت سازی و کاهش آسیب پذیری ناشی از تهدیدات داخلی و خارجی و ایمن سازی تاسیسات صنعت پتروشیمی کشور، امور پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال 1389 تشکیل شد و در گام نخست شرکت های پتروشیمی از منظر حیاتی، حساس و مهم بودن طبقه بندی شدند .

سرپرست HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به آثار و نتیج پدافند غیر عامل، اظهار کرد: کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری ملی، دفاع در برابر تهدیدات، تسهیل مدیریت بحران، ایجاد تعامل ملی در شرایط اضطراری، تولید بازدارندگی دفاعی و تولید قدرت تداوم و تولید اقلام ضروری از جمله نتایج پدافند غیرعامل هستند.

تعداد بازدید : ۲,۷۹۲
Loading