به دنبال کاهش تقاضا و افزایش عرضه

روند نزولی قیمت بوتادین در بازار آسیا ادامه می یابد

روند نزولی قیمت بوتادین در بازار آسیا ادامه می یابد
(یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۰

ااگر بهای نفتا در سطح فعلی باقی بماند؛ کاهش بیشتر قیمت بوتادین دور از انتظار نیست.

به گزارش نیپنا به نقل از آی سی آی اس ( ICIS )، منابع صنعتی، اعلام کردند: انتظار می رود به دنبال افت تقاضا برای بوتادین از سوی بازار کلیدی چین و کاهش قابل ملاحظه بهای نفتا در بازارهای بالادستی، حداقل در کوتاه مدت، روند نزولی قیمت اسپات (تک محموله ای) بوتادین در بازار آسیا همچنان ادامه یابد.

بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه آی سی آی اس، در تاریخ جمعه سوم مهرماه، بهای این محصول بر مبنای CFR شمال شرق آسیا 885 دلار برای هر تن تعیین شد. این رقم 55 دلار کاهش را نسبت به هفته پیش از آن نشان می دهد.

یک معامله گر می گوید: پیش بینی می شود در پی افت شدید تقاضا از سوی خریداران چینی، قیمت بوتادین در هفته منتهی به جمعه دهم مهرماه، به میزان بیشتری کاهش یابد. بسیاری از فعالان بازار پتروشیمی در این کشور، به دلیل پیش رو بودن تعطیلات یک هفته ای روز ملی چین که از تاریخ یکم تا هفتم اکتبر ادامه دارد؛ حجم خریدهای خود را کاهش داده اند و در انتظار افت بیشتر قیمت این محصول از سوی توزیع کنندگان هستند.

از طرفی کارشناسان معقتدند که افت قیمت نفتا، سبب تشدید روند نزولی بهای بوتادین در بازار آسیا خواهد شد. بر اساس اطلاعات موسسه آی سی آی اس، از اواخر ماه اوت، قیمت نفتا بر اساس CFR ژاپن در بازه 400 تا 450 دلار نوسان داشته است.

بوتادین ماده اولیه برای تولیدلاستیک های مصنوعی مانند استایرن بوتادین رابر ( SBR ) و پلی بوتادین رابر ( PBR ) است که کاربرد وسیعی در صنایع خودروسازی دارند.

تعداد بازدید : ۱,۳۹۲