تکمیل بسته آرمانی تدوین استراتژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی

تکمیل بسته آرمانی تدوین استراتژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی
(سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۵۷

عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بعدازظهر دوشنبه (30 شهریور ماه ) در هجدهمین نشست کمیته راهبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تدوین استراتژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در فاز اول ، با توجه به تدوین بیانیه های مدیریتی و بهره‌مندی از خرد جمعی که موجب موفقیت این سازمان است به اتمام رسید.

به گزارش نیپنا، شعری مقدم ضمن تشکر و قدردانی از مشاور پروژه، اظهار داشت: برخی عوامل مختلف داخلی و خارجی در  تعیین نقش توسعه ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاثیر بسزایی دارد که از مهم ترین آنها اسناد بالادستی است.

وی افزود: در حال حاضر  شرکت ملی صنایع پتروشیمی دوران برزخ و دشواری را می‌گذراند زیرا در حال گذار از یک وضعیتی که قبلا نسبت به آن آشنا بوده، به وضعیتی است که اصلا با آن آشنا نیست.  بنابراین این شرکت برای ایجاد یک سازمان توسعه ایی کارآمد نیازمند تمرکز روی مسائل کلان صنعت به عنوان عوامل کلیدی موثر توسعه یافتگی صنعت پتروشیمی است. 

دکتر مشایخی مشاور پروژه در این نشست ضمن تاکید بر فهم مشترک مسئولان و کارشناسان شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تدوین استراتژی شرکت بیان کرد : نکته کلیدی درتدوین بسته چشم انداز این شرکت ، تعیین راهکارهای مناسب در ایجاد چالش های پیش رو و انتخاب یک مدل کسب و کار متناسب در قالب نقش جدید سازمان است .

وی ضمن بررسی قابلیت های یک سازمان توسعه ای تصریح کرد : شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید به عنوان نماینده دولت با نقش تسهیل گری ،  صنعت پتروشیمی را در رسیدن به اهداف کمی یاری کند .

همچنین دکتر مشایخی با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه ، نیازمند خرد جمعی و در نتیجه تلاش مسئولانه در این صنعت است ، افزود : شرکت ملی صنایع پتروشیمی در قالب یک سازمان توسعه ای باید نسبت به تقویت روحیه مثبت، پاسخگو و مسئولانه کارکنان به عنوان یک الگو و پیشرو عمل کند .

مشایخی با بیان اینکه کارشناسان اقتصاد می توانند کمک خوبی در راستای نقش جدید این شرکت باشند، گفت: با توجه به وظایف حساس و سنگین  این شرکت در قالب سازمان توسعه ای ،  یکی از عواملی که باید به آن توجه داشته باشیم حضور  اقتصاددانان خبره ای است که نقش  سیاستگذاری اقتصادی  و تحلیل و پیش بینی بازارهای ملی، منطقه ای و جهانی را در این شرکت  ایفا نمایند .

وی با بیان اینکه روابط عمومی به عنوان قطب تأثیرگذار در سازمان محسوب می شود که به حسب وظیفه اقدامات صورت گرفته را سریع و شفاف اطلاع رسانی می کند،  افزود: داشتن تخصص روابط عمومی در هر سازمانی در وهله نخست متاثر از ماموریت های اصلی آن سازمان است و از این رو می توان گفت داشتن این مهارت به طور وسیع تر  و تخصصی تر ، میزان اعتماد آن سازمان را در برنامه های آتی تامین می کند .

مشایخی تاکید کرد: روابط عمومی در این میان با ارائه روش های ارتباطی و رسانه ای و با انجام عملیات تحقیقاتی و برنامه ریزی شده  نسبت به تسریع تحقق اهداف این شرکت در بخش سرمایه گذاری و در به ثمر رسیدن انتظارات سهامداران می تواند چهره قدرتمندی از سازمان خود را در معرض سرمایه گذاران قرار دهد.

در پایان حمیدرضا رستمی مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت : پس از تدوین هدف های بنیادین، ارزش ها وآینده در چشم انداز و تکمیل بسته آرمانی در فاز 1 جهت طرح و تصویب به هیئت مدیره این شرکت ارائه می شود تا بدنبال اعلام نظرات اعضای هیئت مدیره و رسیدن به اجماع کلی به مقام عالی وزارت ارسال شود.

تعداد بازدید : ۲,۱۲۶
Loading