روند توسعه صنعت پتروشیمی باید متوازن باشد

روند توسعه صنعت پتروشیمی باید متوازن باشد
(سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴) ۱۵:۲۱

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: توسعه در صنایع پتروشیمی باید همه جانبه و متوازن باشد تا سبب پیشرفت شود از این رو طرح های جامع و بلندمدت باید در این بخش اجرایی شود.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، در خصوص نقش و جایگاه صنایع پتروشیمی در شرایط پس از رفع تحریم‌ها افزود: این صنایع  نقش تاثیر گذاری را می توانند در آینده و در شرایط جدید ایفا کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، افزود: از آنجای که صنایع پتروشیمی در زمره صنایع مادر محسوب می‌شوند قادر خواهند بود رشد اقتصادی خوبی با ایجاد توسعه و پیشرفت در خود، به وجود آورند.

وی تصریح کرد: توسعه در این صنایع باید بر اساس طرح‌های بلند مدت اجرایی شود تا همه ابعاد آن دیده شود.

جلیلی، توسعه در ابعاد مختلف صنعت را پیشرفت دانست و گفت: در گذشته به دلیلی، توسعه نامتوازن اتفاق افتاد و به صورت مثال بخش های تکمیلی در پایین دستی پتروشیمی به خوبی رشد نکرد.

وی مدنظر قرار دادن مسائل آمایش سرزمینی برای احداث مجتمع های پتروشیمی را دارای اهمیت فراوان دانست و تصریح کرد: گام نخست احداث مجتمع های پتروشیمی باید آمایش درست سرزمینی دانست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، در نهایت توسعه و پیشرفت توام در صنایع پتروشیمی را موجب ایجاد ارزش افزوده و خلق ثروت دانست و گفت: با افزایش صادرات غیر نفتی درآمد ارزی خوبی نصیب کشور می‌شود.

این نماینده مجلس نهم، در آخر ابراز امیدواری کرد پس از رفع تحریم‌ها، سرمایه گذاری در پتروشیمی افزایش یابد و گفت: ساز و کارهای جذب سرمایه گذاری خارجی باید مشخص باشد چرا که تولیدات مشترک و صادرات محصول نهایی و انتقال فناوری مد نظر است.

تعداد بازدید : ۳,۳۶۲