سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:

توسعه سرمایه گذاری ها در پتروشیمی در پرتو حمایت از شرکت های داخلی

توسعه سرمایه گذاری ها در پتروشیمی در پرتو حمایت از شرکت های داخلی
(شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۰۸

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: یکی از بخش‌های زیرساختی کشور که توسعه در آن اقتصاد را مقاوم‌تر می‌کند صنعت پتروشیمی است.

حسین امیری خامکانی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره محور رایزنی های شرکت‌های خارجی با کشورمان گفت: موضوع توسعه مناسبات و سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی یکی از علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی است .

این نماینده مجلس نهم گفت: یکی از بخش‌های که باید به‌طور حتم به آن توجه شود حوزه پتروشیمی‌هاست. از این‌رو، در شرایط پساتحریم نقش آنها در اقتصاد مقاومتی بیشتر خواهد شد.

وی بابیان این‌که پتروشیمی جز صنایع مادر است و در بالادست و پایین‌دست ایجاد توسعه می‌کند، افزود: توسعه این صنایع اقتصاد کشور را هم‌جهت با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مقاوم می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: همان‌طور که دکتر روحانی رئیس‌جمهوری تأکید کردند، پول‌های که آزاد می‌شود باید صرف توسعه زیرساخت‌ها شود تا کشور دچار معضلات ناشی از واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی نشود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: یکی از بخش‌های مهم زیرساخت کشور، بخش بالادست و تکمیلی صنایع نفت و گاز، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌هاست از این‌رو باید تلاش کرد از منابع برای توسعه بخش‌های یادشده استفاده شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی بابیان این‌که باید به نقطه‌ای برسیم که نیاز به خام فروشی نباشد، افزود: باید با توسعه پتروشیمی و پالایشگاه‌ها همه تولید داخل نفت و گاز را به فراورده و محصول نهایی تبدیل کنیم.

امیری خامکانی گفت: ایجاد ارزش‌افزوده منجر به اشتغال‌زایی می‌شود بنابراین باید به سمت تولید حرکت کرد.

تعداد بازدید : ۱,۵۰۲