تکنولوژی نوین هانیول برای تامین تقاضای پلاستیک چین

تکنولوژی نوین هانیول برای تامین تقاضای پلاستیک چین
(چهارشنبه ۷ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۱۲

این تکنولوژی با هدف تبدیل متانول به محصولات پتروشیمی دارای ارزش اقتصادی بالا استفاده خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نقل از کمیکالز-تکنولوژی، شرکت Better Clean Energy ، مستقر در چین، قصد دارد از فناوری نوین تبدیل متانول به الفین ( MTO ) شرکتUOP در تاسیسات پتروشیمی جدید خود واقع در استان شاندونگ چین بهره گیرد. UOP یکی از زیرمجموعه های شرکت هانیول به شمار می رود.

این تکنولوژی که با هدف تبدیل متانول به محصولات پتروشیمی دارای ارزش اقتصادی بالا توسعه یافته است؛ در مقایسه با روش های معمول تولید محصولاتی چون اتیلن و پروپیلن که در ساخت پلاستیک ها و دیگر مواد مواد مصنوعی کاربرد دارند؛ سبب کاهش هزینه ها، مصرف خوراک و افزایش بازده تولید می شود.

انتظار می رود این تاسیسات از سال 2016 در مدار تولید قرار گیرد و سالانه 300 هزار تن اتیلن و پروپیلن به کمک فناوری تبدیل متانول به الفین تولید کند. هانیول اعلام کرد که این پنجمین قرارداد ثبت شده با مشتریان برای به کارگیری این تکنولوژی محسوب می شود. این قرارداد شامل مشاوره مهندسی، آموزش، خدمات فنی و در اختیار گذاشتن تجهیزات ویژه است.

در سپتامبر سال 2013 ، Wison Clean Energy تاسیسات تبدیل متانول به الفین خود را در مقیاس تجاری راه اندازی کرد و تا کنون بیش از 360 میلیون پوند اتیلن و پروپیلن تولید کرده است.

مایک میلارد، از مقامات ارشد UOP ، خاطر نشان کرد: این فناوری با فراهم ساختن امکان تبدیل زغال سنگ و حتی گاز طبیعی ارزان قیمت به محصولات شیمیایی مورد نیاز در تولید پلاستیک ها، انقلابی در صنعت پتروشیمی مدرن ایجاد کرده است.

وی همچنین افزود: نخستین مجتمع تبدیل متانول به الفین چین در مقیاس تجاری که پیشتر احداث شد؛ قابلیت های بالای این فناوری را به منظور تامین تقاضای فزاینده برای پلاستیک ها در سطح بین المللی به اثبات رساند.

تعداد بازدید : ۳,۰۳۷