کاهش سنگین سهام پتروشیمی چین

کاهش سنگین سهام پتروشیمی چین
(سه شنبه ۶ اَمرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۴۶

بازار نگران است که افزایش بحران مالی در چین موجب کاهش سرعت توسعه اقتصادی شود.

به گزارش نیپنا به نقل از آی سی آی اس، سنگاپور، سهام عمومی شرکت های پتروشیمی چینی با کاهش شدید مواجه شده اندو کاهش شدید سهام مجموعه های پتروشیمی را نگران کرده است.

حدود 30 درصد از ارزش سهام شرکتهای چینی در سال جاری با کاهش مواجه شده اند و سرمایه گذاران شک دارند که دولت، از طریق اقدامات قانونی بتواند به بازار نابسامان سهام صنعت پتروشیمی و گستره فروش محصولات آن کمک کند.

در بورس هنگ کنگ، پتروشیمی چینی سینوپک عمده معاملات سهام خود شامل سهام و اوراق قرضه و اوراق بهادار را متوقف کرده است.

همچنین سهام شرکت پتروچینا، غول بزرگ نفت و گاز چینی در بورس شانگهای  9.07 درصد سقوط و در  بورس هنگ کنگ 4.2 درصد کاهش داشته است.

مرکز مبادلات سهام شانگهای و شنزن ، بیش از هزار شرکت را فهرست کرده اند که معاملات سهام خود را به دلیل کاهش ارزش آن به حالت تعلیق درآورده اند . این شرکتها در حدود 40 درصد از 2082 شرکتی هستند که سهامشان روزانه در هر دو بورس اصلی کشور معامله می شدند.

در بورس شانگهای، شاخص ترکیبی در سه ماه متوالی با 5.91 درصد کاهش به 3507.19 رسیده است و این در حالی است که  شاخص بورس اوراق بهادار کامپوزیت در بورس شنزن با 2.50 درصد کاهش به 1884.46 رسیده است و شاخص بورس هنگ کنگ با کاهش 5.91 درصدی به 3149.14 رسیده است.

ترکیبات پلی اتیلن خطی با چگالی کم 5.98 درصد کاهش و ترکیبات پلی پروپیلن 3.99 درصد کاهش داشته است. قیمت داخلی متالوسن در چین نیز در حدود 200-300 یوان سقوط کرده است 

چین، دومین اقتصاد جهان، دارای رشد تولید ناخالص داخلی 7 درصد در سال جاری بوده است و این در حالی است که نسبت به سالهای گذشته 7.4  درصد رشد داشته است .

بانک مرکزی برای تقویت اقتصاد ضعیف شده چین، از ماه نوامبر چهار بار نرخ بهره را کاهش داده است و دولت قصد دارد تا برای بهینه سازی زیرساختها اقداماتی صورت دهد.
تعداد بازدید : ۳,۷۲۳