ضرورت سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی همگام با انتقال دانش فنی

ضرورت سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی همگام با انتقال دانش فنی
(سه شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۵۸

پتروشیمی در کشور جز صنایع رقابت پذیر با جهان است و توسعه این صنعت می تواند در مسیر رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که صنعت پتروشیمی به دلیل دارا بودن زیر ساختهای مناسب می تواند در جلوگیری از خام فروشی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی جایگاه  مناسبی ایفا کند، افزود: توسعه سرمایه گذاری ها در این صنعت ضروری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با این یادآوری که استفاده حداکثری از توان داخلی می تواند در بحث افزایش سرمایه گذاری ها راهگشا باشد، گفت: پتروشیمی در کشور جز صنایع رقابت پذیر با جهان است بنابراین توسعه آن عواید اقتصادی مناسبی برای کشور ایجاد می کند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنبیان در کشور افزود: همزمان با توسعه صنعت پتروشیمی، توسعه بخش تحقیق، توسعه و پژوهش ضروری است.

این نمیانده مجلس نهم، افزود: اولویت نخست استفاده از توان داخلی است بنابر این افزون بر این استفاده از ظرفیتهای خارجی نیز می تواند بر حسب ساز و کار مشخص مدنظر باشد.

وی یکی از مزیت های ورود سرمایه گذاری های خارجی را ورود فناوری های جدید دانست و افزود : در این میان باید به سمت فناوری های حرکت کرد که شدت انرژی را در کشور کاهش دهد.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی  در همه بخش ها باید عملیاتی شود و این موضوع با جدیدت پیگیری می شود از این رو صنایع ایجاد کننده زنجیره ارزش مانند پتروشیمی ها و ... نقش آفرین هستند.

تعداد بازدید : ۳,۱۱۳