کاهش صادرات نفتای هند

کاهش صادرات نفتای هند
(دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۵۵

میزان صادرات نفتای هند از آغاز ژانویه امسال، به طور متوسط 450 هزار تن در ماه بوده است.

به گزارش نیپنا به نقل از ICIS ، یکی از مقامات دولتی هند اعلام کرد: انتظار می رود به دنبال راه اندازی مجدد سه واحد بزرگ تولید اوره در جنوب کشور و افزایش تقاضا برای خوراک نفتا، حجم صادرات ماهانه این محصول در ماه های آتی کاهش یابد.

به گفته مقامات آگاه در سازمان کود هند، به تازگی مجوز لازم برای از سرگیری تولید اوره توسط شرکت های صنایع شمیایی و کود مانگالور واقع در ایالت کارناتاکا، کود مدرس و صنایع پتروشیمی جنوبی ( SPIC ) در تامیل نادو صادر شده است و این شرکت ها از خوارک نفتا برای تولید این محصول بهره خواهند برد.

واحدهای تولید اوره این شرکت ها که در مجموع از ظرفیتی معادل یک میلیون 500 هزار تن در سال برخوردار هستند؛ سالانه یک میلیون و 200 هزار تن نفتا مصرف می کنند. این درحالیست که هیج ضرب الاجلی برای این واحدها به منظور تغییر خوراک خود به گاز طبیعی تعیین نشده است.

مقامات همچنین اظهار داشتند: این سه شرکت هنوز در حال مذاکره برای تضمین تامین بلندمدت خوراک نفتا و تهیه محموله های این محصول از بازار اسپات (نقدی) داخلی هستند.

این شرکت ها قرار بود در صورتی که نتوانند تا ماه آوریل سال جاری میلادی، خوراک خود را از نفتا به گاز طبیعی تغییر دهند؛ فعالیت هایشان متوقف شود. موعد اولین ضرب الاجل 30 ژوئن 2014 بود که این مهلت تا 15 آوریل امسال تمدید شد.

کارشناسان می گویند با توجه به عرضه ناکافی گاز طبیعی در استان های جنوبی کارناتاکا و تامیل نادو، سرمایه گذاری این شرکت ها برای تغییر خوراک مورد استفاده منطقی به نظر نمی رسد.


تعداد بازدید : ۲,۹۳۴