افزایش تقاضا برای استایرن ها در بازار آسیا

افزایش تقاضا برای استایرن ها در بازار آسیا
(دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۳۵

معامله گران به بهبود وضع تقاضا برای استایرن ها از نیمه دوم ماه ژوئیه خوشبین هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از ICIS ، فعالان بازار  اعلام کردند: با توجه به پیش رو بودن دوره افزایش فصلی تولید و کمبود ذخایر مصرف کنندگان، انتظار می رود میزان تقاضا برای استایرن ها در بازار آسیا، طی سه ماهه سوم سال 2015 افزایش یابد. این در حالیست که تقاضا برای این محصولات در سه ماهه دوم امسال ضعیف گزارش شده است.

در حال حاضر بازار استایرن ها وضعیت مطلوبی ندارد و سیاست تولیدکنندگان این محصولات مبنی بر کاهش قیمت ها، به منظور ترغیب مشتریان به خرید بیشتر، تا کنون موثر واقع نشده است. با وجود کاهش 20-30 دلاری قیمت رزین های آکریلونیتریل بوتادین استایرن ( ABS ) و پلی استایرن ( PS ) در هفته منتهی به جمعه12 تیر ماه، عرضه کنندگان تایید کردند که سطح تقاضا هنوز افزایش نیافته است.

در همین هفته بهای آکریلونیتریل بوتادین استایرن بر مبنای CFR شمال شرق آسیا 1580-1620 دلار و قیمت پلی استایرن بر اساس CFR چین، 1410-1450 دلار برای هر تن تعیین شد. اما این قیمت ها نیز نتوانستند مشتریان را به افزایش حجم خریدهای خود ترغیب کنند.

یک منبع آگاه در جنوب چین می گوید: پیش بینی می شود تقاضای بازار برای محصولات تمام شده در ماه ژوئیه همچنان محدود باشد و حداقل در کوتاه مدت شاهد رشد قابل ملاحظه تقاضا نباشیم. عملکرد اقتصادی ضعیف چین در ماه های اخیر، فشار زیادی بر تولیدکنندگان این کشور وارد آورده و از طرفی بحران منطقه یورو، کاهش تقاضا برای تولیدات چین را در پی داشته است.

با این حال بسیاری از معامله گران به بهبود وضعیت تقاضا از نیمه دوم ماه ژوئیه خوشبین هستند. زیرا بازه زمانی افزایش فصلی تولید به منظور صادرات که هر ساله از ماه اوت آغاز می شود؛ در راه است.

تعداد بازدید : ۱,۴۴۲