رشد اندک شاخص بورس

رشد اندک شاخص بورس
(دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴) ۱۴:۴۳

بازار سهام امروز میزبان خریدارانی بود که با گام‌هایی محتاط به دنبال جذب سهام ارزنده بودند و شاخص بورس فقط ۳۱ واحد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، شاخص کل بورس و اوراق بهادار پس از چند روز افت در پایان معاملات امروز(دوشنبه) با 31 واحد افزایش به 64 هزار و 333 واحد رسید.

در معاملات امروز نمادهای معاملاتی بانک صادرات با 23 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 18 واحد و پالایش نفت اصفهان با 18 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس برجای گذاشتند. در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با 12 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 10 واحد بانک کارآفرینی با 8 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در برآورد نماگر این بازار برعهده داشتند.

همچنین در معامله های امروز در برخی نمادهای معاملاتی، معاملات محدودی میان کدهای حقوقی جابجا شد از جمله در بانک سینا 40 میلیون سهم از سوی حقوقی کد به کد شد. در سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران نیز بیش از 33 میلیون سهم در پرتفوی حقوقی جابجا شد.

بر اساس این گزارش همچنین حقوقی پتروشیمی مبین نیز 22 میلیون و 700 هزار سهم را امروز روی تابلوی بورس میان کدهای خود جابجا کرد. دیگر نماد معاملاتی که با معاملات کد به کد روبرو شد شرکت سیمان تهران بود که با کد به کد شدن 78 میلیون سهم پرتفوی حقوقی را تجربه کرد.

تعداد بازدید : ۱,۰۷۸