نبض بورس کالا در دست محصولات پلیمری و شیمیایی

نبض بورس کالا در دست محصولات پلیمری و شیمیایی
(چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۰۴

معامله فرآورده های پلیمری وشیمیایی در ٣ ماهه نخست امسال در بورس کالای ایران به بیش از 21هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس کالای ایران در ٣ ماهه نخست امسال میزبان معامله بیش از ٢ میلیون و نهصد و بیست و هشت هزار تن محصول نفتی و پتروشیمی به ارزش حدود ٤٢ هزار میلیارد ریال بود.

بر اساس این گزارش معامله فرآورده های نفتی و پتروشیمی در بورس کالای ایران با برنامه ریزی های انجام شده ادامه دارد و در این مسیر، ارزش معاملات محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی  در ٣ ماهه نخست امسال به حدود ٤٢ هزار میلیارد ریال (٤١,٩١٥.١٣٧.٩٧٣.٠٠٠) رسید.

در سه ماهه نخست امسال نیز در بخش مواد پلیمری، معامله گران، ٤٦٢هزار و ٧٩٩تن محصول معامله کردند که ارزش این  معامله ها بیش از ١٨ هزار میلیارد ریال بود.

همچنین در بخش مواد شیمیایی نیز بیش از ١٦٦هزار و ٣٨٧ تن محصول معامله شد و ارزش این معامله ها به حدود ٣ هزار میلیارد ریال رسید.

براساس این گزارش در بخش گازها و خوراکها، حجم معامله ها به٤٤٠ تن به ارزش ٦ میلیارد و ٣٨٠میلیون ریال رسید.

این گزارش می افزاید: در بخش عایقهای رطوبتی حدود ٧ هزار و٤٦٤ تن محصول مورد معامله قرار گرفت و ارزش آن نیز بیش از ٨١ میلیارد ریال بود، همچنین شاهد معامله  ١٠ هزار و ٨٠٠ تن کالا در گروه های کالایی سلاپس واکس و نیز٢٥١ هزار و ١٢٠ تن لوب کات بودیم.

براساس این گزارش، در این بازه زمانی بیش از یک میلیون و ١٥٩ هزار و ٥٩٥ تن قیر از مسیر بورس کالا روانه بازار داخلی و خارجی شد و ارزش این معامله ها بیش از ١١ هزار میلیارد ریال بود، همچنین تولیدکنندگان وکیوم با توم نیز حدود ٧٨١ هزار و ٢٢٠ تن محصول را در بورس کالا معامله کردند که ارزش معامله ها به حدود ٦ هزار میلیارد ریال رسید.

براساس این گزارش، معامله گران در بورس کالا طی سه ماهه نخست امسال ٨٨ هزار و ٧٥٠ تن گوگرد را به ارزش بیش از ٢٨٠میلیارد ریال معامله کردند.

تعداد بازدید : ۱,۲۱۹