توسعه متوازن پتروشیمی راهبردی ملی است

توسعه متوازن پتروشیمی راهبردی ملی است
(یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۰۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید باید با عزمی ملی محور «توسعه متوازن بخش بالادستی و تکمیلی پتروشیمی» مورد توجه تمام متولیان امر قرار بگیرد.

شمس اله بهمئی در گفتگو با خبرنگار نیپنا در خصوص ارزیابی عملکرد برنامه‌های حوزه پتروشیمی در دو سال گذشته اظهار کرد: توجه و اهمیت دادن به موضوع توسعه متوازن در میان صنایع بالادستی و تکمیلی یکی از محورهای با اهمیت، در دو سال گذشته تلقی می‌شود و امید است زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی ایران بزودی محقق شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بابیان این‌که اهمیت «ارزش‌افزوده» و بحث «کاهش خام فروشی» ایجاب می‌کند که موضوع‌های یادشده در صدر اولویت‌ها باشد، افزود: چون پایداری اقتصاد کشور در گروی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است صنعت پتروشیمی می تواند از خام فروشی جلوگیری کرده و برای کشور ارزش افزوده مطلوبی را به همراه آورد.

این نماینده مجلس نهم، با اشاره به وجود مجتمع‌های پتروشیمی در برخی از نقاط کشور گفت: شهرک‌های پتروشیمی که زنجیره پایین‌دستی پتروشیمی را تکمیل می‌کنند می‌توانند در سراسر کشور با  برنامه ریزی و مطالعه دقیق، ساخته شوند.

وی افزود: توسعه اقتصادی و خروج غیر تورمی از رکود، با توسعه صنایع بزرگ و بنگاه‌های کوچک اتفاق می‌افتد؛ بنابراین توسعه همزمان بخش بالادستی و تکمیلی ضروری است.   

تعداد بازدید : ۱,۶۸۲