افزایش جذابیت بازار جنوب شرق آسیا برای تولیدکنندگان پلیمر خاورمیانه

افزایش جذابیت بازار جنوب شرق آسیا برای تولیدکنندگان پلیمر خاورمیانه
(یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴) ۰۷:۵۴

در پی افت قیمت محصولات پلیمری که در بازار چین رخ داد عرضه کنندگان به دنبال بازارهای های جدید هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از ICIS ، در پی افت قیمت محصولات پلیمری در بازار چین که بزرگترین مقصد صادرکنندگان خاورمیانه به شمار می رود؛ عرضه کنندگان این محصولات به دنبال تقویت حضور خود در بازار جنوب شرق آسیا هستند.

منابع صنعتی روز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه اعلام کردند: قیمت پلی اتیلن و پلی پروپیلن در جنوب شرق آسیا حداقل 80 دلار بیشتر از بازار چین است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط ICIS ، در تاریخ جمعه 25 اردیبهشت ماه، پلی پروپیلن گرید تزریقی، بر مبنای CFR چین، 1280-1300 دلار برای هر تن معامله شد. از طرفی بهای فیلم پلی اتیلن سنگین، با 20 تا 30 دلار کاهش، بر مبنای CFR چین، به 1340-1380 دلار در هر تن رسید.

این در حالیست که قیمت پلی پروپیلن تزریقی بر مبنای CFR هند و پاکستان در همین تاریخ، به ترتیب 1400-1420 و 1400-1430 دلار برای هر تن معامله شد. همچنین فیلم پلی اتیلن سنگین، بر مبنای CFR هند 1420-1440 دلار و بر مبنای CFR پاکستان، 1440-1460 دلار به ازای هر تن به فروش رسید.

در شرایطی که نگرانی هایی درباره تسری یافتن شرایط نابسامان بازار پلیمر چین به دیگر بازارهای آسیایی وجود دارد؛ تولیدکنندگان پلیمر خاورمیانه قرار است بزودی قیمت های جدید محصولات خود را برای بازار آسیا در ماه ژوئن اعلام کنند.

منابع صنعتی می گویند: ورود حجم بالایی از محموله های پلیمری که با تاخیر به بنادر بمبئی و کراچی رسیده اند؛ سبب افزایش عرضه این محصولات در بازار هند و پاکستان شده است که می تواند به کاهش بهای اسپات (تک محموله ای) محصولات پلیمری در این بازارها بینجامد.

تعداد بازدید : ۷۰۸