تودیع و معارفه مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد

تودیع و معارفه مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد
(چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴) ۱۲:۴۲

مراسم تودیع و معارفه مدیر منابع انسانی با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل شرکتهای همکار و همکاران شرکت امروز صبح (11 شهریور ماه) در سالن مهندس نعمت زاده در شرکت ملی صنایع صنایع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش نیپنا، عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این مراسم با اشاره به اینکه امروز روز بزرگداشت مقام مدیریت توسعه منابع انسانی است با تشریح سبکهای مدیریتی و وظایف منابع انسانی گفت: امروز در جهان دو روش عمده مدیریت و وجود دارد . روش اول می گوید من به عنوان مدیر کار می کنم و همکاران مرا در انجام کار کمک می کنند. روش دوم می گوید همکاران من کار می کنند و من به عنوان مدیر، آنها را در انجام وظایفشان کمک می کنم.

شعری مقدم با بیان اینکه اینجانب طرفدار و مجری روش دوم هستم افزود: در این روش اهمیت منابع انسانی بسیار زیاد است و به همین جهت برای من، مدیر منابع انسانی که زمینه ساز حضور موثر نیروی انسانی توانمند و بهبود مستمر توانایی کارکنان است اهمیت ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه کارکنان یک سازمان باید به آن مجموعه تعلق خاطر داشته باشند افزود: به همین علت من فکر می کنم شرایط استخدام کارکنان باید تغییر کند و همه کارکنان باید به صورت مادام العمر استخدام شوند تا افراد تعلق خاطر و احساس امنیت شغلی داشته باشند.

وی با تاکید براینکه وظیفه مدیریت توسعه منابع انسانی حفظ شادابی و انگیزه دهی به افراد در طول خدمت خود است افزود: با این روش جلوی بی انگیزه شدن افراد به علت وجود امنیت شغلی گرفته خواهد شد و افراد روند پیشرفت شخصی و سازمانی را طی خواهند کرد.

شعری مقدم افزود : حوزه منابع انسانی باید رویکرد جدیدی در زمینه انگیزه به افراد، تغییر ارزیابی عملکرد و ارائه راهکارهای لازم و برگزاری آموزش ها و مهارتهای لازم برای نیروی انسانی سازمان داشته باشد تا بتواند در این حوزه نقش آفرینی موثری داشته باشد.

وی با اشاره به شخصیت مرتضی مبلغ در کسوت مدیریت منابع انسانی وی را مدیری توانمند نامید که در مدت حضور خود مشکلی را برای مدیر بالاتر از خود طرح نکرده است و همواره در جهت رفع مشکلات حرکت کرده است.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه به علت بازنشستگی از خدمات دکتر مبلغ محروم می شود تاکید کرد: از ایشان خواسته ام با نگاه جامعی که دارند با نگاه بیرونی سازمان پتروشیمی را نقد کنند و موارد لازم را به صورت مشورتی در اختیار مدیریت پتروشیمی قرار دهند.

وی برای عباس آقاهادی هم در این سمت آرزوی موفقیت کرد.

در این مراسم سیدمرتضی مبلغ نیز با اشاره به شرایط موجود در حوزه منابع انسانی و تشریح فعالیتهای خود در طول خدمت برای مدیریت جدید منایع انسانی آرزوی توفیق روزافرون کرد.

عباس آقاهادی مدیر جدید توسعه منابع انسانی هم رشد و توسعه و حفظ نیروی انسانی را از الزامات حوزه منابع انسانی یاد کرد و اظهار داشت در این حوزه یک مدل اجرایی مناسب در نظام شایسته سالاری در این شرکت اجرا می شود.

در پایان این مراسم با حضور معاون وزیر نفت و اعضای هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اهدای لوح تقدیر از خدمات دکتر مبلغ تجلیل و حکم مسئولیت آقاهادی به وی اعطا شد.

تعداد بازدید : ۵,۱۴۰
Loading