مهندس بیات در مراسم آغاز عملیات اجرایی واحد هوای پتروشیمی فجر 2:

با همت متخصصان ایرانی می توانیم به دانش فنی واحدهای پیچیده پتروشیمی دست یابیم

با همت متخصصان ایرانی می توانیم به دانش فنی واحدهای پیچیده پتروشیمی دست یابیم
(چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸) ۱۵:۰۷

عملیات اجرایی واحد هوای پتروشیمی فجر 2 با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی آغاز شد.

به گزاش نیپنا مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این مراسم با اشاره به همت متخصصان ایرانی به ویژه کارشناسان همکار شرکت اسپک گفت: وقتی وضع امروز را با سال‌های گذشته که فعالیت در زمینه خودکفایی آغاز شد مقایسه می‌کنیم متوجه تحول عظیم در ساخت داخل مجتمع‌های پتروشیمی می‌شویم.
وی افزود: با شرایط امروز این معنا به ذهن می‌رسد که ما تا رسیدن به دانش فنی پیچیده بعضی از واحدهای پتروشیمی فاصله چندانی نداریم و با همت و خواست جدی می‌توانیم به آنچه که باید دست یابیم.
وی از شرکت اسپک و پژوهش و فناوری و همه افرادی که می‌توانند در زمینه دست‌یابی به دانش فنی واحدهای پتروشی کمک کنند خواست دست در دست هم دهند و زمینه خودکفایی کشور در بعضی قطعات مورد نیاز در این صنعت را فراهم کنند.

مهندس سبحانی، مدیرعامل شرکت اسپک:
24 ماه دیگر این واحد را تحویل می دهیم

مهندس سبحانی، مدیرعامل شرکت اسپک هم در این مراسم با بیان اینکه وظیفه شرکت اسپک حمایت از ساخت داخل و تامین قطعات پتروشیمی با حمایت از سازندگان داخلی است گفت: این شرکت در ده سال گذشته بالغ بر 75 دانش فنی را کسب کرده و توانسته است قریب50 ماده شیمیایی مورد نیاز صنعت را با همکاری بخش خصوصی تولید کند.
وی با بیان اینکه امروز حتی تا 70 درصد واحدهای پتروشیمی ساخت داخل است افزود: من از اعتماد مدیریت شرکت و همچنین مدیریت پتروشیمی فجر بابت واگذاری کاری به اسپک که تاکنون توسط خارجی‌ها انجام می‌شد سپاسگزارم و امیدوارم بتوانیم این واحد را با 65 درصد تولید داخل به سرانجام برسانیم و پس از این با تجریه این واحد میزان ساخت داخل واحدهای دیگر را تا چهار سال آینده به بیش از 80 درصد ارتقا دهیم. وی وعده داد این واحد 24 ماهه به بهره‌برداری برسد.
واحد هوای مجتمع پتروشیمی فجر 2 به منظور تولید 24 هزار نرمال متر مکعب در ساعت  نیتروژی گازی، 12 هزار نرمال متر مکعب در ساعت اکسیژن گازی، معادل 1800 نرمال متر مکعب در ساعت اکسیژن مایع، معادل 1800 نرمال متر مکعب در ساعت نیتروژن مایع، 15 هزار نرمال متر مکعب در ساعت هوای سرویس و 27 هزار نرمال متر مکعب در ساعت هوای ابزار دقیق احداث خواهد شد.

تعداد بازدید : ۱,۷۶۶