مدیر فنی شرکت کارل اشمیت: ایران باید هاب لجستیک محصولات پتروشیمی داشته باشد

مدیر فنی شرکت کارل اشمیت: ایران باید هاب لجستیک محصولات پتروشیمی داشته باشد
(شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳) ۱۷:۵۲

مدیر فنی شرکت آلمانی کارل اشمیت تاکید کرد: ایران برای تکمیل زنجیره ارزش باید هاب لجستیک داشته باشد.

ولفگانگ هاپمن در نشست تخصصی یازدهمین همایش صنعت پتروشیمی اظهار کرد: بر اساس گفته یکی از مشتریان، ارسال یک کانتینر پر از پلیمر از جبل علی به شانگهای تنها 30 دلار هزینه دارد و ما می خواهیم از ایران و عربستان برای ارسال محصولات مشتری جذب کنیم و حاضریم به ایران نیز برای ایجاد هاب لجستیک کمک کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تناسب بین کانترها و محصولات در هاب های لجستیکی گفت: با توجه به صادرات میلیون تنی از خاورمیانه باید برنامه ریزی هوشمندانه در بخش لجستیک صورت گیرد. امروز مشتری به دنبال قیمت های رقابتی، سرعت، دقت و صحت در ارسال، شراکت طولانی مدت و محصولات باکیفیت است.

مدیر فنی شرکت کارل اشمیت با تاکید بر لزوم احداث انبار در مراکز لجستیکی، گفت: حمل و نقل محصولات باید بین هفت تا 10 روز زمان ببرد. باید انبارهایی داشته باشیم که 10 تا 15 روز محصولات را نگاه داریم و به طور مستقیم از انبارها ارسال محصولات صورت گیرد.

هاپمن با اشاره به این که عربستان در حال ایجاد هاب های بزرگ لجستیک است، گفت: با توجه به اینکه نخست محصولات به هاب لجستیک حمل و سپس از آنجا ارسال می شوند باید در ارسال محصولات و در حوزه لجستیک به رقابت پذیری توجه داشت.

وی با اشاره به راه های مختلف برای کاهش هزینه ها از جمله به کارگیری تکنولوژی جدید برای حذف پلت ها تاکید کرد: ایران در حوزه لجستیک پلیمر لازم است شرایط خود را بهبود بخشد.

تعداد بازدید : ۱,۲۴۹
Loading