با محوریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شد:

ریل‌گذاری عملیاتی تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" در صنعت پتروشیمی

ریل‌گذاری عملیاتی تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" در صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳) ۱۵:۱۱

نخستین نشست تخصصی مدیران ارشد صنعت پتروشیمی به منظور تحقق شعار سال؛ «جهش تولید با مشارکت مردم» در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری دیروز (شنبه 19 فروردین ماه) در محل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش نیپنا؛ در این نشست که با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی و مدیران ارشد این صنعت برگزار شد، راهبردها، برنامه‌ها و دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال مطرح و بررسی شد.
در این نشست، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ایجاد نخستین کارگروه‌های جهش تولید در سه سطح شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی خبر داد.
وی تاکید کرد: ایجاد و تشکیل چنین کارگروه هایی را علاوه بر تضمین خوراک پایدار و نگاه بلند مدت در رفع موانع تولید، می تواند به سرمایه گذارن داخلی و خارجی تضمین " امنیت سرمایه گذاری " را داده تا با بهره گیری از دو فاکتور مهم " خوراک پایدار " و " امنیت سرمایه گذاری" از یک سو امنیت تولید را در کشور تضمین کرده و از سوی دیگر حلقه مفقوده تولید که به درستی مقام معظم رهبری در شعار سال جاری بدان اشاره کرده اند؛ " مشارکت مردم" را هم جامه عمل بپوشاند. اساسا سهم تولید در تولید ناخالص ملی یک کشور نقش تعیین کننده ای در رشد و توسعه اقتصادی آن کشور دارد.
به بیان دیگر، شاخص تولید یک کشور؛ بیان کننده شاخص رشد اشتغال، نرخ تورم و در نهایت در آمد سرانه تلقی می شود. حال اگر این تولید در راستای صادرات و تسخیر بازارهای بین المللی باشد، تاثیری دو چندان در تولید ناخالص ملی و شکوفایی اقتصادی خواهد داشت ، چرا که باعث افزایش تراز تجاری کشور می شود؛ پر واضح است تراز تجاری مثبت خود از عوامل مهم افزایش تولید ناخالص ملی شمرده می شود.
از این روست؛ تاکید و نگاه ویژه مقام معظم رهبری در طول سالیان اخیر، همواره به تولید و توسعه کشور از طریق تولید بوده و شعار سال را بر اساس همین اهمیت شاخص تولید در رونق اقتصادی وایجاد رفاه شهروندان، با محوریت تولید نامگذاری کرده اند. اما شعار سال 1403 کمی متفاوت تر از سال های گذشته است، چرا که ایشان این بار تمامی شهروندان و مردم ایران را تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" در امر تولید شریک دانسته و به نوعی تولید را وظیفه مقدس هر ایرانی برای توسعه کشور خوانده اند. اما از آنجاییکه صنعت نفت ایران در طول یک قرن گذشته موتور محرکه اقتصاد و صنعت کشور بوده، جایگاه ویژه ای در تولید ناخالص ملی داشته است؛ حال با ایجاد ارزش افزوده و حرکت در مسیر تولید از منابع هیدروکربوری به محصولات پایین دست، شکوفایی تولید و اقتصاد را شاهد خواهیم بود.
صنعت پتروشیمی ایران بعنوان یکی از صنایع پایین دست نفت و گاز توانسته در طول دوران تحریم و " سیاست اقتصاد مقاومتی" ، در اکثر زمینه ها نگاه را به سمت خود معطوف و تمرکز داشته و علاوه بر صادرات انواع محصولات و ارز آوری، با تکیه بر شرکت های داخلی و دانش بنیان در زمینه تولید انواع کاتالیست تجهیزات فرایندی و انتقال دانش فنی به داخل ، زمینه شکوفایی اقتصاد کشور را پیش از بیش فراهم کند.
تعداد بازدید : ۸۹۱