صنعت پتروشیمی در سالی که گذشت(5)

گام عملی برای تکمیل زنجیره ارزش

گام عملی برای تکمیل زنجیره ارزش
(دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳) ۱۰:۰۰

نیپنا گزارش می دهد، در نخستین روز مردادماه 1402، فرید دوستی مدیر نمایشگاه ایران‌پلاست از فراهم شدن بسترهای لازم برای نمایشگاه مجازی دائمی ایران‌پلاست خبر داد و گفت: نمایشگاه مجازی ایران‌پلاست با قابلیت‌های مختلف و در سطح بین‌المللی است تا شرکت‌های علاقه‌مند حضور در این نمایشگاه در طول سال برای میلیون‌ها مخاطب ایرانی و خارجی محصولات و خدمات خود را عرضه کنند.

 دو هفته بعد معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مشارکت فعال بخش دولتی و خصوصی در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست را می‌توان از الگوهای موفق و از مصادیق امیدآفرینی اقتصاد صنعت پتروشیمی خواند.

روز هفتم مردادماه، مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: دستاوردهای کسب‌شده در صنعت پتروشیمی ایران به همت و تلاش نیروهای متخصص کشور سبب شده است شاهد تقاضا برای همکاری‌های تخصصی پتروشیمیایی از سوی برخی کشورها و تقاضای خرید کالاها، تجهیزات و کاتالیست از شرکت‌های ایرانی باشیم.

 معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، قدردانی خود از نیروی انسانی صنعت پتروشیمی را اینگونه بیان کرد: «وجود نیروهای انسانی کارآمد و متخصص در صنعت پتروشیمی یکی از عوامل اصلی توسعه است. فعالیت‌ها و دستاوردهای کسب‌شده در صنعت پتروشیمی ایران به همت و تلاش نیروهای متخصص کشور تحقق یافته و همین موضوع سبب شده است شاهد تقاضا برای همکاری‌های تخصصی پتروشیمیایی از سوی برخی کشورها و تقاضای خرید کالاها، تجهیزات و کاتالیست از شرکت‌های ایرانی باشیم.»

نهم مردادماه مرتضی شاهمیرزایی در نخستین نشست تدوین نظام جامع پدافند غیرعامل صنعت، با تأکید بر لزوم نهادینه شدن دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل در تمام بخش‌های صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: پدافند غیرعامل و مدیریت بحران برای حفظ قابلیت‌ها، توانمندی و مصون‌سازی سرمایه‌ها و دارایی‌های صنعت نفت در برابر تهدیدها مؤثر و حیاتی است.

وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت نیز در این نشست با اشاره به عملکرد مطلوب، همچنین وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در مدیریت اچ‌اس‌ئی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: باید از دستاوردها و تجربه‌های موجود برای تدوین نظام جامع پدافند غیرعامل صنعت نفت به بهترین شکل بهره برد تا نتایج کامل‌تر و جامعی تحقق یابد.

هفدهم مردادماه در تقویم رسمی کشور، روز خبرنگار است و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی که در طول دوران فعالیت در این منصب همواره تلاش کرده در فواصل زمانی کوتاه پاسخگوی خبرنگاران باشد، در این روز هم از نقش مهم خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر کرد.

معاون وزیر نفت با تبریک روز خبرنگار گفت: دستاوردهای تبلوربخش در زمینه ساخت داخل و تجاری‌سازی دانش‌فنی، نویددهنده افق‌های روشن توسعه زنجیره­ ارزش در صنعت پتروشیمی است و این مهم در سایه انطباق هوشمندانه با همراهی مسئولانه و هم‌دلانه اصحاب رسانه با صنعت پتروشیمی برای اطلاع‌رسانی صحیح و اصولی این دستاوردها محقق خواهد شد.

نوزدهم مردادماه، نشست مشترک دبیران مسئولیت اجتماعی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور بابک دارابی، مشاور اجتماعی وزیر نفت، محسن عوضدخت، مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پیام برزگر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار و موضوعات مرتبط با مسئولیت اجتماعی وزارت نفت و صنعت پتروشیمی با رویکرد هدفمندسازی بودجه‌های مسئولیت اجتماعی بررسی شد.

خبر خوش در این نشست این بود که محسن عوضدخت، رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش ۵۰ درصدی بودجه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی به‌دلیل احساس نیاز و همسو با کمک به مردم همجوار این صنعت خبر داد.

روز بیستم مرداد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بار دیگر اعتقاد خود به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی را نشان داد و اعلام کرد شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران می‌توانند با توسعه زنجیره ارزش محصولات، از تخفیف خوراک بهره‌مند شوند تا حاشیه سود امن‌تری برای خود ایجاد کنند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه واحدهای تولیدکننده متانول به شرط تکمیل زنجیره ارزش، بدون قید و شرط تا ۳۰ درصد از تخفیف خوراک تحویلی برخوردار می‌شوند، گفت: سرمایه‌گذاران طرح‌های پتروشیمی نیز می‌توانند نسبت به حجم سرمایه‌گذاری در مسیر تکمیل زنجیره ارزش از مزیت تخفیف خوراک ۲۰ تا ۳۰ درصدی برخوردار شوند.

تعداد بازدید : ۱,۰۶۰