به میزبانی دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

"الگوی نظام بخشی به بازار کالاهای قابل مبادله در بورس کالا" تشریح شد+ فایلPDF الگو

"الگوی نظام بخشی به بازار کالاهای قابل مبادله در بورس کالا" تشریح شد+ فایلPDF الگو
(شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰) ۱۳:۰۴

"الگوی نظام بخشی به بازار کالاهای قابل مبادله در بورس کالا" به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، توسط نمایندگان وزارت صمت و بورس کالا تشریح شد.

به گزارش نیپنا؛ به دنبال ارائه الگوی جدید عرضه محصولات پتروشیمی تحت عنوان «الگوی نظام بخشی به بازار کالاهای قابل مبادله در بورس کالا (صنعتی، معدنی، پایه نفتی و پتروشیمی)» از سوی وزارت صمت، در جلسه مشترکی که هفته گذشته در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور نمایندگان انجمن ها و تشکل ها برگزار شد، امیر صباغ مدیر بخش اقتصادی وتوسعه سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) و جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران این الگو را تشریح کردند.

در این جلسه که به میزبانی دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی با حضور نمایندگان انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی و کارگروه های پلی اتیلن، پی وی سی ، شیمیایی، پلی پروپیلن، پلی استایرن و کارگروه متانول برگزار شد، ضمن تشریح این الگو و تبادل نظر در خصوص نحوه پیاده سازی آن در بازار بورس، دغدغه های عرضه کنندگان محصولات پتروشیمی به اطلاع طراحان الگوی مذکور رسید.

به طور کلی در این الگو، بازارها (صنعتی، معدنی، پایه نفتی و پتروشیمی) به دو دسته مازاد عرضه و کسری عرضه تقسیم بندی می شوند و همزمان با اعمال 25 ابزار مرتبط با بورس کالا و دولت، سعی می گردد تا نسبت به رفع ایرادهای تنظیم بازار اقدام شود.

الگوی نظام بخشی به بازار کالاهای قابل مبادله در بورس کالا، مدل مدیریت بازار هوشمند است که با هدف بهبود فضای کسب و کار و نیز لغو مقرارت زائد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است.

علاقمندان می توانند، فایل PDF "الگوی نظام بخشی به بازار کالاهای قابل مبادله در بورس کالا" را در اینجا دریافت و مطالعه نمایند.

 

الگو1

الگوی نظام بخشی به بازار کالاهای قابل مبادله در بورس کالا

الگوی نظام بخشی به بازار کالاهای قابل مبادله در بورس کالا

تعداد بازدید : ۲,۲۵۷