اعلام نتایج نهایی پنجمین المپیاد آتش نشانان صنعت پتروشیمی

اعلام نتایج نهایی پنجمین المپیاد آتش نشانان صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷) ۱۰:۰۹

آیین اختتامیه پنجمین دوره المپیاد علمی عملیاتی آتش نشانان صنعت پتروشیمی با معرفی تیم های برتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا،  آیین اختتامیه پنجمین دوره المپیاد علمی عملیاتی آتش نشانان صنعت پتروشیمی با حضورعلیرضا نریمان نژاد معاون مدیریت HSEشرکت ملی صنایع پتروشیمی ، سعیدی طاهری مدیر عامل شرکت پتروشیمی پلیمر کرمانشاه و نمایندگان آتش نشانی و تربیت بدنی استان کرمانشاه بود و از سه تیم پتروشیمی پلیمر کرمانشاه به عنوان رتبه اول، شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد رتبه دوم و پتروشیمی بندر امام خمینی به عنوان رتبه سوم  تقدیر شد.

همچنین نفرات برتر  رشته های انفرادی شامل پتروشیمی بندر امام خمینی در رشته حمل مصدوم، پلیمر کرمانشاه در رشته صعود از طناب، پتروشیمی بندر امام خمینی در رشته صعود از نردبان طنابی و پلیمر کرمانشاه در رشته دو صد متر با مانع بوده است.

گفتنی است پنجمین دوره المپیاد علمی عملیاتی آتش نشانان صنعت پتروشیمی در شش ماده عملیاتی و یک آزمون علمی بین ۲۰ تیم از شرکت‌های پتروشیمی و یک تیم میهمان از آتش نشانان شهری کرمانشاه برگزار شد که آیتم های عملیاتی شامل صعود از طناب نجات و نردبان نجات بصورت انفرادی با ضریب یک، حمل مصدوم با ضریب ۱.۵ بصورت انفرادی، PPEیا پوشیدن لباس و حمل هوز با ضریب ۲ بصورت تیمی، آبرسانی با ضریب ۲ بصورت تیمی، دو چهار در صد ۴×۱۰۰ با ضریب ۲ بصورت تیمی، دو صدمتری با مانع با ضریب ۱.۵ بصورت انفرادی است و آزمون علمی نیز تمام اعضای تیم شرکت می کنند که متوسط امتیاز تیم در آزمون معیار علمی تیم خواهد بود و ضریب یک دارد.

در این دوره برای اولین بار آزمون علمی به عنوان معیار انتخاب تیمهای برتر به آیتم های دیگر اضافه شد که بر اساس این گزارش پتروشیمی زاگرس تیم اول، پتروشیمی پارس تیم دوم و پتروشیمی کردستان به عنوان تیم سوم آزمون علمی بودند. همچنین برای عنوان تیم برگزیده اخلاق از  پتروشیمی مهاباد تقدیر شد.

بر اساس این گزارش ، نریمان نژاد در این مراسم از اعزام ۱۹۰ نفر برای گذراندن دوره های تکمیلی ایمنی و آتش نشانی مانند فرماندهی حادثه از سال ۸۵ تاکنون خبر داد و گفت: سه تیم منتخب این دوره سال آینده در مسابقات آتش نشانی وزارت نفت شرکت خواهند کرد و زمینه حضور این تیم ها در مسابقات جهانی را نیز فراهم خواهیم کرد.

وی در ادامه به تغییر رویکرد در دوره بعد اشاره کرد و گفت: اختلاف تیم ها در این دوره خیلی کم بود و تنها در اشتباهات فردی تیم از امتیاز جا می ماند بنابراین درنظر داریم که در دور بعد با واقعی و عملیاتی کردن بخش های مختلف مسابقه ، تاثیر اشتباه های فردی در نتیجه مسابقه را کاهش دهیم.

سعیدی طاهری مدیر عامل شرکت پتروشیمی پلیمر کرمانشاه در این مراسم گفت: موجب افتخار است که برنامه ای منظم و برنامه ریزی شده با انسجام در کرمانشاه برگزار شد. امیدواریم با توجه به پیشرو بودن صنعت پتروشیمی در کشور آتش نشانان این صنعت نیز در مقابله با بحران و حوادث نیز عظمت و کارایی از خود نشان دهند.

 به گزارش نیپنا، پنجمین المپیاد علمی عملیاتی آتش نشانان صنعت پتروشیمی به همت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و به میزبانی پتروشیمی پلیمر کرمانشاه به مدت چهار روز از ۲۳ آبان برگزارشد .

این المپیاد هر دو سال یک بار میان آتش نشانان صنعت پتروشیمی برگزار می شود و در مرحله بعد تیم های برتر از چهار شرکت وزارت نفت با هم رقابت می کنند.

 

 

 

 

تعداد بازدید : ۱,۸۴۳