سرمایه گذاری تایلندی ها در صنعت پتروشیمی امریکا

سرمایه گذاری تایلندی ها در صنعت پتروشیمی امریکا
(چهارشنبه ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۴:۴۹

مجموعه بزرگ تولید پلی اتیلن ترفتالات تگزاس تا اوایل 2020 راه اندازی خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، بر اساس اعلام مقامات شرکت صنایع شیمیایی ایندوراما ونچرز (Indorama Ventures ) تایلند، کار راه اندازی مجتمع تولید پلی اتیلن ترفتالات (PET) نا تمام این شرکت در تگزاس تا اواخر سال 2019 یا اوایل 2020 میلادی به پایان می رسد.
این شرکت همچنین انتظار دارد عملیات راه اندازی واحد کراکر 440 هزار تنی تازه ارتقا یافته خود در لوئیزیانا ادامه یابد و تا سال 2019 میلادی به تولید کامل برسد. به این ترتیب احتمال راه اندازی پیش بینی شده برای سه ماهه سوم تا زمان دیگری در سال جاری میلادی به تعویق می افتد.
مقامات این شرکت روز دوشنبه 15 مرداد ماه ضمن ارائه عملکرد مالی سه ماهه جزئیات بیشتری درباره تاخیر در راه اندازی واحد کراکر منتشر نکردند.
شرکت ایندوراما ونچرز امسال پیشتر با شرکت های الپک مکزیک (Alpek) و فار ایسترن نیو سنچری تایوان (Far Eastern New Century) برای خرید مجموعه پتروشیمی ورشکسته ام ان جی کمیکالز (M&G Chemicals) کورپس کریستی به ارزش یک میلیارد و 250 میلیون دلار در قالب پول نقد و مشارکت سرمایه ای (capital contributions) وارد همکاری شد.
این شرکت مستقر در تایلند به عنوان بزرگترین تولیدکننده پلی اتیلن ترفتالات در جهان شناخته می شود.
بنا به گفته ایندوراما، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده هنوز قرارداد را تایید نکرده است. مجتمع یک میلیون و 100 هزار تنی پلی اتیلن ترفتالات یادشده که بزرگترین در جهان به شمار می رود و یک تاسیسات یک میلیون و 300 هزار تنی تولید ترفتالیک اسید خالص در کنار آن قرارد دارد؛ در ماه اکتبر یعنی زمانی که شرکت ام اند جی برای فرار از ورشکستگی تلاش می کرد؛ در ماه اکتبر پارسال تا مرز 85 درصد تکمیل شده بود.

تعداد بازدید : ۱,۵۹۶