رایزنی ایران و نروژ برای توسعه همکاری های مشترک

رایزنی ایران و نروژ برای توسعه همکاری های مشترک
(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۶:۵۸

همکاری های ایران و نروَژ برای توسعه همکاری ها دربخش HSE گسترش خواهد یافت.

سعید باغبانی مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد:  اولویت ما در سال جاری تکمیل تجهیزات، رسیدگی به ایستگاه های آتش نشانی و استقرار سیستم مدیریت ایمنی یا PSM  در کنار ممیزی ایمنی در فرآیند تولید است که بصورت روتین انجام می‌شود. در راستای اولویت هایHSEجلسه ای با یک شرکت نروژی در بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار کردیم که در سه حوزه آموزش، مشاوره و تامین نیاز فعالیت می کنند. در این جلسه برای ممیزی ایمنی و استقرار سیستم مدیریت ایمنی مذاکره شد.

وی درمورد دیدارهای انجام شده دربیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: جلسه ای با شرکت صاایران برای آشنایی با پهبادهای تولیدی این مجموعه خواهیم داشت. فیلمبرداری از حادثه در زمان بحران به وسیله پهباد امکان مناسبی برای مدیریت بحران به فرمانده عملیات می دهد همچنین در زمینه محیط زیست با نصب سنسور های خاص روی پهباد امکان پایش آب دریا و کنترل وضعیت وجود دارد.البته در پروژه خط لوله اتیلن غرب قرار بود از پهباد برای کنترل خط استفاده شود اما با وجود طولانی بودن خط امکان پذیر نبود.

باغبانی افزود: یکی از وظایف پدافند غیرعامل پیگیری کاهش آسیب‌پذیری ها است بر همین اساس تامین قطعات و نیازمندی های تولید برای پایداری تولید در زمان تحریم و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی یکی از وظایف پدافند غیرعامل است. بر همین اساس نمایشگاه و ارائه توانمندی ها و شناخت نیازمندی ها مصداق پدافند غیرعامل است. تعاملات نمایشگاهی بسیار می تواند در این زمینه به صنعت کمک کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت ها در زمینه HSE پیشرفت های بسیار مطلوبی را در سالیان اخیر داشته‌اند و اکنون درمسیر خوبی قرار دارند.

تعداد بازدید : ۲,۰۲۱