بهره گیری از فناوری های روز جهان برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

بهره گیری از فناوری های روز جهان برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی
(چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷) ۱۵:۴۸

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی نیازمند استفاده از دانش و تکنولوژی روز جهان است.

رضا نوروز زاده در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان اینکه حرکت رو به جلو صنعت پتروشیمی بیشتر در صنایع بالادستی بوده است ، افزود: توسعه صنایع پایین دستی دو مزیت دارد یکی اجرای واحد‌های تولیدی در شهرها است که اشتغال در سرزمین مادری را فراهم می کند. در صنایع بالادستی به دلیل دسترسی به خوراک اصلی واحد ها در حاشیه خلیج فارس مستقر هستند و افراد جابه جا می شوند اما در صنایع پایین دستی مواد جابه جا می شوند. مزیت دیگر بالا بودن ارزش افزوده محصولات تولیدی در صنایع پایین دستی پتروشیمی نسبت به بالا دستی است.
نوروز زاده مشکل اصلی صنایع پایین دستی پتروشیمی را کمبود دانش تولید دانست و گفت: علت عدم توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی دانش فنی و تکنولوژی است لذا اگر بتوانیم روابط مان را با صاحبان تکنولوژی تنظیم کنیم استعداد و امکانات لازم برای توسعه صنعت به لحاظ سرمایه، نیروی انسانی و دانش پردازش تکنولوژی های نوین وجود دارد. صاحبان دانش اطلاعات پایه را به ما ارایه می کنند و ما با باید توانایی طراحی جزییات  داشته باشیم بر همین اساس این دولت تلاش دارد تا از ظرفیت های جهانی استفاده کند.
نوروز زاده در مورد نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی در صنعت گفت: وظیفه ما حاکمیتی و تنظیم مقررات و رگولاتوری است و وارد سرمایه گذاری نمی شود اما بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری تشویق می کند. طبیعی است که سرمایه گذاری موانعی مانند جواز تاسیس و جواز خوراک دارد که بین طرحها باید اولویت بندی شده و تسهیلات بانکی دریافت کند. ما به عنوان نماینده حاکمیت باید از شرکت‌های پتروشیمی حمایت کرده و از مراجع صلاحیت درخواست کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود.

تعداد بازدید : ۱,۷۵۳