افزایش ظرفیت عرضه پروپیلن شرکت داوکمیکال

افزایش ظرفیت عرضه پروپیلن شرکت داوکمیکال
(شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۵) ۱۰:۲۲

با توجه به طرح راهبردی شرکت داوکمیکال برای سرمایه گذاری در آمریکا، این شرکت نخستین سرمایه گذاری خواهد بود که از مزایای سرمایه گذاری در منطقه گلف کاست ایالات متحده بهره مند می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت داوکمیکال به تازگی از راه اندازی موفقیت آمیز واحد جدید هیدروژن زدایی پروپان ( PDH ) این شرکت واقع در سایت Oyster Creek داوکمیکال در فری پورت ایالت تگزاس خبر داد.

واحد یادشده که قادر به تولید در مقیاس جهانی است؛ از فناوری نوین Oleflex™ شرکت UOP بهره می برد. UOP یکی از زیرمجموعه های شرکت هانیول است.

تاسیسات جدید شرکت داوکمیکال با برخورداری از ظرفیتی معادل 750 هزار تن در سال، فعالیت تجاری خود را در دسامبر سال 2015 آغاز کرد و مراحل آزمایشی را در کمتر از دو ماه پشت سر گذاشت. این پروژه نشان دهنده پیشرفت برنامه جامع شرکت داوکمیکال برای بهره گیری از امکان دسترسی به خوراک ارزان و فراوان پتروشیمی ها در ایالات متحده است.

طرح یادشده همچنین در بلندمدت قدرت رقابت پذیری این شرکت را در ارائه خدمات و محصولاتی نظیر مواد عملیاتی ( Performance Materials )، کالاهای مصرفی ( Consumer ) و فناوری های نوین افزایش می دهد.

جیم فیترلینگ، رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت داوکمیکال، عنوان کرد: واحد جدید هیدروژن زدایی پروپان شرکت داو با ظرفیتی در مقیاس جهانی، در حال حاضر به حداکثر نرخ تولید خود رسیده و تمامی آزمایشات پیش راه اندازی را در زمان تعیین شده و با موفقیت پشت سر گذاشته است.

با فراهم آمدن امکان تولید کم هزینه پروپیلن در واحد جدید، نیاز به خرید این محصول مرتفع می شود و نهایتا به رشد عرضه پروپیلن در بازارهای جذابی نظیر آمریکای شمالی و جنوبی کمک شایانی می کند. با توجه به برنامه زمانبندی طرح راهبردی شرکت داوکمیکال برای سرمایه گذاری در آمریکا، این شرکت نخستین سرمایه گذاری خواهد بود که از مزایای سرمایه گذاری در منطقه گلف کاست ایالات متحده بهره مند می شود.

تعداد بازدید : ۱,۶۸۸