تولیدکنندگان پی وی سی آسیا به دنبال مقاصد صادراتی جدید

تولیدکنندگان پی وی سی آسیا به دنبال مقاصد صادراتی جدید
(دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۰۳

قیمت پی وی سی در بازارهای آسیایی، روند نزولی در پیش گرفته است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت فعالان بازار، دلایلی چون کاهش تقاضا برای این محصول، عرضه فراوان و کاهش هزینه های تولید اتیلن را عامل این موضوع می دانند.

در هفته منتهی به جمعه اول خرداد، یکی از تولیدکنندگان بزرگ پی وی سی تایوان، قیمت های جدید خود را برای بازار چین، جنوب شرق آسیا و هند طی ماه ژوئن اعلام کرد. بهای این محصول 30 تا 40 دلار به ازای هر تن، نسبت به قیمت های اعلام شده در اوایل ماه مه میلادی کاهش یافت.

با این حال بسیاری از کارشناسان می گویند: خریداران کاهش قیمت های اخیر را کافی نمی دانند و انتظار می رود افت تقاضا برای پی وی سی، به کاهش بیشتر بهای این محصول در آینده نزدیک دامن بزند.

این مشکلات، تولیدکنندگان آسیایی پی وی سی را برآن داشته تا به دنبال مقاصد صادراتی جدید برای ارسال محموله های خود باشند. همچنین کاهش نرخ کرایه برای ارسال محصولات به سوی بازارهایی چون ترکیه، قدرت رقابت پذیری این عرضه کنندگان را افزایش داده است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه ChemOrbis ، نرخ کرایه برای ارسال محموله های پی وی سی از بازارهای آسیایی به ترکیه، با آغاز سال جاری میلادی به طور پیوسته افت داشته و در این بازه زمانی حدود 85 درصد کاهش یافته است. نرخ کنونی به 15-18 دلار برای هر تن رسیده است.

با این وجود مشتریان پی وی سی آسیا در ترکیه، در حال حاضر به دلیل پیش رو بودن ماه رمضان و تعطیلات تابستان، تمایل چندانی به افزایش حجم خریدهای خود ندارند.

تعداد بازدید : ۸۴۸