مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز: تکمیل زنجیره ارزش راهبرد توسعه صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز: تکمیل زنجیره ارزش راهبرد توسعه صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۵۵

تکمیل زنجیره ارزش می تواند منجر به توسعه متوازن صنعت پتروشیمی ایران شود.

کیانوش کاظمی،مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه قرار دارد و باید منابع داخلی را با هدف جذب سرمایه گذاری های جدید به سمت این صنعت سوق داد.

وی افزود: مهمترین دستاوردهای صنعت پتروشیمی ایران افزایش چشم گیر حجم تولید با ایجاد و توسعه  واحدهای بزرگ پتروشیمی در دو منطقه بندرامام و عسلویه است که  با ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال توانسته است رونق چشمگیری  در صنایع وابسته و تکمیل زنجیره تولید ایجاد کند و خوشبختانه صنعت پتروشیمی ایران اکنون در سراسر کشور در حال رشد و توسعه است.

کاظمی ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران از مزیتهای مهمی برخوردار است از جمله می توان به منابع  گسترده نفت و گاز، نیروهای متخصص و با تجربه، وجود جوانان تحصیلکرده و با انگیزه و قرارگرفتن در منطقه ای ژئوپلیتیک در تجارت جهانی  اشاره کرد.

مدیرعامل پتروشیمی شیراز گفت: این مجتمع پتروشیمی به عنوان اولین کارخانه صنایع پتروشیمی ایران با وجود گذشت نیم قرن از عمر خود توانسته است با اتخاذ استراتژی های مناسب روند رشد و توسعه را همواره ادامه دهد.

وی افزود: پتروشیمی شیراز بیش از 70درصد از برنامه های تولید خود را از ابتدای سال تاکنون محقق کرده است و امید است که با تثبیت خوراک سال آینده بتوانیم از تمام ظرفیت تولید استفاده کنیم.

به گزارش نیپنا محصولات شرکت پتروشیمی شیراز مانند کربنات و بی کربنات سدیم، نیترات آمونیم، نیترات فسفاته،متانول و آرگون برای اولین باراز سوی این شرکت به بازار داخلی عرضه شده است.

این گزارش می افزاید: با راه اندازی طرح آمونیاک و اوره سوم، ظرفیت تولید شرکت به بیش از 5/3میلیون تن در سال خواهد رسید.

تعداد بازدید : ۱,۰۹۱