تولید انبوه پروپیلن با کیفیت بالا توسط پتروشیمی چین

تولید انبوه پروپیلن با کیفیت بالا توسط پتروشیمی چین
(یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳) ۱۴:۵۲

افزایش ظرفیت تولید جهانی پروپیلن با استفاده ازفن آوری UOP صنعت پتروشیمی را متحول می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت هانی ول ، اکنون دومین شرکت چینی نیز به استفاده از فناوری جدید UOP برای تولید پروپیلن از پروپان ،ماده کلیدی درصنعت پلاستیک، به وسیله تکنولوژی C3 Oleflex ™ روی آورده است 
.
در گذشته پروپیلن به طورسنتی، از طریق فرآیند های پالایش خاص تولید می شد که این مقدار پروپیلن پاسخگوی افزایش تقاضای جهانی نبود. در نتیجه به دلیل جایگاه این محصول در صنعت روبه رشد پلاستیک و کمبود آن در بازار ، سرمایه گذاران را به سمت یافتن فن آوری جدید برای تولید پروپیلن انبوه از پروپان سوق داد. تولید بیشتر این محصول به عنوان هدف بسیاری از فعالان صنعت تبدیل شد.
ازسال 2011 کشور چین توانسته با استفاده از فناوری C3 Oleflex تولید خود را به دوبرابر گذشته افزایش دهد و نیاز داخلی صنعت خود را تامین کند. چین بزرگترین مصرف کننده انرژی در جهان است و میزان مصرف پروپیلن آن بیش از 15 درصد تقاضای جهانی را تشکیل می دهدکه این میزان سالانه درحدود 5 تا 6 درصد نیز رشد دارد 
.
پیت پتروسکی معاون ارشد مدیرکل فناوری و تجهیزات UOP در مورد این تکنولوژی می گوید: انتظار می رود تا سال 2020، تولید پروپیلن نسبت به گذشته 20 درصدافزایش داشته باشد. شرکت UOP مفتخر است که با فراهم آوردن امکانات جدید توانسته در جهت توسعه صنعت پتروشیمی کمک کند. این تکنولوژی تا 20 سال آینده بهترین شیوه برای تولید انبوه پروپیلن با کیفیت بالا خواهد بود.
شرکت UOP علاوه بر صدور مجوز بهره برداری از تکنولوژی، طراحی مهندسی، کاتالیزور، جاذب، تجهیزات، آموزش کارکنان و خدمات فنی پروژه نیز  ارائه می کند. تجهیزاتی مثل مشعل های کالیدوس با NOx پایین ( مرحله تثبیت گاز) ساخته شده در UOP کالیدوس شانگهای را عرضه می کند.

پتروشیمی جیانگ شائوکسین سانجین که در استان جیانگ قرار دارد با استفاده از تکنولوژی UOP در آینده در حدود 450 هزار MTA پروپیلن تولید خواهد کرد. این شرکت ازسال 2003 بطور تخصصی600 هزار تن در سال پلی پروپیلن تولید کرده است 
.
زونگ جیان مینگ از پتروشیمی جیانگ شائوکسین سانجین می گوید: فن آوری  UOP Oleflex نیاز ما به تولیدپروپیلن بیشتر را تامین می کند و بر اساس برآوردهای اقتصادی و تجربه فعالیت در این عرصه مطمئن هستیم که این شیوه به صرفه تر از شیوه های سنتی تولید پروپیلن است .
فن آوری Oleflex تکنولوژی تبدیل پروپان به پروپیلن است. فرآیند C3 Oleflex با هیدروژن زدایی کاتالیزوری برای تبدیل پروپان به پروپیلن، درمقایسه با فرآیندهای دیگر  با صرف هزینه کمتر در تولید و بالاترین بازگشت سرمایه گذاری همراه است.
تعداد بازدید : ۲,۳۲۰